شماره ۶۰۰ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۸ تير
صفحه را ببند
روي خط خبر

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر: نمی‌دانم 22.5 ‌میلیارد تومان بیمه درمان معتادان کجا رفته است
ایلنا|  قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به این‌که 22.5‌میلیارد تومان در ‌سال 92 برای بیمه درمان معتادان در نظر گرفته شده بود نسبت به هزینه‌کرد این اعتبار ابراز بی‌اطلاعی کرد.
علیرضا جزینی درباره بیمه درمان معتادان با یادآوری این‌که در‌ سال 92 مبلغ 22.5‌میلیارد تومان و در ‌سال 93، 30‌میلیارد تومان برای این امر در نظر گرفته شده بود، گفت: در مجموع بیش از 52‌میلیارد تومان در این رابطه به سازمان بیمه سلامت ایران واگذار شده بود که متاسفانه این اعتبار هزینه نشد.
او با بیان این‌که ما اخیرا این موضوع را پیگیری کرده‌ایم، اظهار کرد: در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر در حضور ریاست‌جمهوری به ما قول دادند که 30‌میلیارد باقیمانده از ‌سال قبل و 30‌میلیارد تومانی که برای ‌سال جاری درخصوص درمان معتادان در نظر گرفته شده است را در اختیار ما قرار دهند. او درباره 22.5‌میلیارد تومان در نظر گرفته شده برای ‌سال 92 بیان کرد:  نمی‌دانم این مبلغ کجا رفته است اما قصد داریم 60‌میلیارد تومان مربوط به سال‌های 93 و 94 را در جهت گسترش دامنه افراد تحت پوشش به‌ کار گیریم. جزینی تأکید کرد: براساس قول‌هایی که داده شده قرار است؛ کار بیمه درمان معتادان از تیرماه اجرا شود و ما پیگیر این کار هستیم. به گفته او براساس تفاهم امضا شده فیما بین ستاد و سازمان بیمه سلامت امسال آيین‌نامه اجرایی بیمه معتادین برای همه گروه‌های سنی و جنسی معتادان و با استفاده از ظرفیت همه مراکز درمانی مجاز خواهد بود.

اعضای بدن جوان بیجاری به بیماران نیازمند اهدا شد
ایرنا| اعضای بدن جوان 35 ساله بیجاری به بیماران نیازمند اهدا شد. «اسماعیل لطفی» جوان 35 ساله بیجاری است که بر اثر وارد‌شدن ضربه سر و افت هوشیاری دچار مرگ‌مغزی شد.  این جوان پس از حادثه، تحت معاینه تیم پزشکی بیمارستان بعثت سنندج قرار گرفت اما با وجود تلاش‌های مداوم و بی‌وقفه پزشکان و انجام معاینات تخصصی، مرگ مغزی او تأیید شد.  پس از تأیید مرگ‌مغزی این جوان از سوی دانشگاه علوم‌پزشکی کردستان و پزشکی‌قانونی برای تأیید مجدد مرگ‌مغزی به بیمارستان شریعتی تهران منتقل شد. خانواده این بیمار مرگ‌مغزی هدف از اهدای عضو این بیمار را به‌دست آوردن رضای خدا و نجات جان بیماران نیازمند به پیوند اعضا عنوان کردند. براساس اعلام پزشکان اعضای بدن «اسماعیل لطفی» اهل روستای نیلی شهرستان بیجار، می‌تواند جان چندین بیمار نیازمند به پیوند عضو را نجات دهد.

عضو کانون صنفی معلمان خوزستان خبر داد: کوچ اجباری معلمان مناطق مرزی به دلیل وجود گرد و غبار
ایلنا| عضو کانون صنفی معلمان خوزستان با تشریح وضع معلمان این استان، خواستار پرداخت حق بدی آب و هوا و ایاب و ذهاب شد.
نامی، عضو کانون صنفی معلمان خوزستان درباره وضع معلمان این استان گفت: «ما نقاط مرزی دورافتاده در چابهار و سراوان داریم که جدا از این‌که مسیرهای رفت و آمد به گونه‌ای است که عبور از آن با حیوان امکانپذیر است، از نظر امنیتی نیز شرایط مناسبی ندارند.»  او ادامه داد: «اکثر نیروهای این مناطق غیربومی هستند که از شهرهای زابل و زاهدان تأمین می‌شوند و بعد مسافت زیادی را از منزل تا مدرسه طی می‌کنند و ممکن است اتفاقات نامناسب و غیرقابل پیش‌بینی برای این معلمان بیفتد.» نامی با بیان اینکه پرسنل آموزش و پرورش  خوزستان حدود 30‌هزار نفر هستند و حدود 7‌هزار نفر کمبود معلم داریم، گفت: «سالانه تعداد زیادی از فرهنگیان در این استان نیز به دلیل وضع بد آب و هوا، گرد و خاک، گرما، نبودن دکتر و بیمارستان خوب به استان‌های همجوار ازجمله اصفهان و شیراز انتقالی می‌گیرند.»  او با بیان این‌که در این استان شرایط نسبت به استان‌های دیگر سخت‌تر است، ادامه داد: «کل استان خوزستان منطقه مرزی محسوب می‌شود و به غیر از اهواز، مابقی منطقه محروم به حساب می‌آیند.  بسیاری از امکانات اولیه در این‌جا وجود ندارد؛ به‌طور مثال کامپیوتر در مدارس موجود نیست، هوشمندسازی تنها در تعدادی از مدارس صورت گرفته است؛ درحالی‌که در سایر استان‌ها اکثر مدارس و کلاس‌ها هوشمند شده‌اند.»


تعداد بازدید :  338