شماره ۶۰۰ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۸ تير
صفحه را ببند
نجات 6 سرنشین یک لنج تجاری در آب‌های ساحلی امارات

 6 سرنشین یک لنج تجاری در آب‌های کشور امارات در عملیات دریایی و بندری اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه نجات یافتند.
شناور تجاری 75 تن محموله میوه و تره‌بار را از بندر لنگه به مقصد بندر دوبی جابه‌جا می‌کرد که به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی و بی‌توجهی نسبت به اخطاریه‌های هواشناسی، از رسیدن به مقصد بازماند.
ناخدای این لنج با همراهی 5 تن سرنشین صبح روز جمعه(پنجم تیرماه) عازم کشور امارات می‌شوند اما تلاطم شدید دریا و وضع بد جوّی باعث می‌شود تا در فاصله 10 مایلی بندر دوبی، دچار سانحه آبگرفتگی شوند.
معاون عملیات دریایی و بندری اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه با اعلام این خبر گفت: هر چند این لنج به علت آبگرفتگی شدید غرق می‌شود و به اعماق دریا فرو می‌رود اما هیچ‌کدام از سرنشینان آن آسیب   نمی‌بینند.
به گفته وی، هر  6 نفر سرنشین لنج که پس از غرق شدن شناور، در جان‌پناه (لایف ) رفته بودند، پس از 7 ساعت سرگردانی روی دریا با کمک یک فروند لنج عبوری ایرانی نجات یافته و در صحت و سلامت کامل از طریق همین شناور به بندر لنگه منتقل می‌شوند.خادمی ضمن بیان این مطلب که  به‌رغم هشدارهای صورت گرفته از سوی برج کنترل بندر درخصوص نامساعد بودن شرایط جوی در خلیج فارس و اعلام محدودیت تردد، لنج سانحه‌دیده اقدام به سفر کرده بود، از ناخدایان شناورهای سنتی خواست تا در شرایط نامساعد جوی به هیچ وجه تردد نکنند.


تعداد بازدید :  231