شماره ۶۰۰ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۸ تير
صفحه را ببند
500 مجروح در « جشن رنگی » پارک آبی تایوان

شهروند| آتش‌سوزی گسترده در پارک آبی حومه تایوان بیش از 500 مجروح برجا گذاشت. برگزارکنندگان «جشن رنگی» در پارک آبی تایوان وقتی پودرهای رنگ را بر سر تماشاچیان اسپری کردند هرگز تصور نمی‌کردند آتش به جان مرد و زن و بچه بیفتد.
تعطیلات آخر هفته در تایوان با حادثه هولناکی به پایان رسید. شامگاه روز شنبه بود که یک‌هزار تماشاچی در پارک آبی تایپه تایوان روی سکوها نشسته بودند تا شاهد اجرای جشن رنگی باشند.
چند دقیقه از اجرای مراسم نگذشته بود که برگزارکنندگان جشن با اسپری کردن رنگ بر سر تماشاچیان جرقه آتش‌سوزی مهیبی را برپا کردند. در یک چشم بر هم زدن آتش زبانه کشید و مواد رنگی که بر بدن تماشاچیان نشسته بود تبدیل به شعله‌های آتش شد.
در حالی که هر لحظه به مجروحان این حادثه آتشین اضافه می‌شد نیروهای امدادی و آتش‌نشانی وارد عمل شدند. زن و مرد و کودک در محاصره حلقه‌های آتش قرار گرفته بودند و استنشاق پودر رنگی، تنفس را برای جمعیت سخت کرده بود.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، شمار افرادی که درنتیجه آتش‌سوزی در پارک آبی تایوان زخمی شده‌اند بیش از 500 نفر است و وضع ۱۸۰ نفر از این مجروحان وخیم گزارش شد.
برآورد اولیه نشان می‌دهد که اشتعال پودرهای رنگی که روی حضار اسپری شده عامل این آتش‌سوزی بوده است. در این حادثه کسی کشته نشده اما میزان سوختگی برخی از افراد تا ۴۰‌درصد نیز گزارش شد.
بازداشت برگزارکنندگان
برگزارکنندگان جشن پس از آتش‌سوزی در این پارک تفریحی بازداشت شدند. یک روز پس از گذشت آتش‌سوزی مهیب در پارک آبی، پلیس تایوان از بازداشت برگزارکنندگان جشن پس از آتش‌سوزی خبر داد. دلیل این آتش‌سوزی شعله‌ور شدن پودر رنگی بود که برسر تماشاچیان ریخته شد.
پلیس در پی حادثه آتش‌سوزی، این پارک تفریحی را تعطیل و تا پایان تحقیقات برگزاری «جشن‌های رنگی» را ممنوع کرده است. سازمان آتش‌نشانی اعلام کرد: گمان می‌رود علت آتش گرفتن پودر رنگی، گرمای نورهای صحنه بوده است.


تعداد بازدید :  289