شماره ۶۰۰ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۸ تير
صفحه را ببند
در بوشهر صورت گرفت
دستگیری یک شايعه‌پراکن در واتس‌آپ

شهروند| پسر جوان زماني كه براي تفريح و سرگرمي شايعه تجاوز و قتل دختر بوشهري را در فضاي مجازي منتشر كرد، تصورش را هم نمي‌كرد كه روزي گرفتار قانون شود. تيم ماموران پليس آگاهي بوشهر وقتي نگراني‌ها و ناامني‌هاي ناشي از اين خبر را ديدند، بلافاصله دست به كار شدند و نخستين كسي كه اين شايعه را منتشر كرد بازداشت كردند.
از هفته گذشته خبري در شبكه‌هاي اجتماعي و فضاي مجازي دست به دست چرخيد كه نگراني‌هاي زيادي را براي مردم خصوصا مردم بوشهر رقم زد. در اين خبر در مورد تجاوز و قتل دختری در عالی‌شهر بوشهر صحبت‌هايي شده بود و همه از تجاوز به يك دختر بوشهري و بعد از آن قتل او صحبت مي‌كردند. خيلي طول نكشيد كه اين خبر در همه جا پيچيد و هركس كه عضوي از شبكه اجتماعي بود با شنيدن اين خبر احساس نگراني و ناامني كرد. همين باعث شد نيروي انتظامي بوشهر در اين مورد تحقيقات خود را آغاز كند. پس از تجسس‌هاي تيم پليس آگاهي بود كه این شایعه بلافاصله توسط نیروی انتظامی تکذیب شد اما تبعات و نگراني‌ها همچنان در بوشهر ادامه داشت. براي همين به ماموران پليس وظيفه ديگري محول  و به پلیس فتا ابلاغ شد تا نسبت به شناسایی عوامل اصلی انتشار این خبر کذب اقدام فوری انجام دهند.وقتي تجسس‌ها در اين‌خصوص آغاز شد، بعد از تلاش‌های مستمر و عملیات پیچیده، در نهايت پليس به پسري رسيد كه مدیر یک گروه واتس‌آپ با 50 عضو بود. در ادامه مشخص شد مدیر این گروه برای نخستین بار اقدام به انتشار این شایعه در گروه خود کرده و اعضا نیز بدون تحقیق و صحت‌ و سقم خبر، آن را به سایر گروه‌ها ارسال کردند.
براي همين پسر 25 ساله كه عامل اصلی انتشار این شایعه بود، پس از دستگیری ضمن اعتراف به انتشار این خبر كذب به ماموران گفت:  اصلا تصورش را نمي‌كردم كه اين كار موجب نگراني مردم و خانواده‌ها شود. هدفم از این کار تنها سرگرمی و شوخی بود و قصد آزار و اذيت مردم را نداشتم. نمي‌دانستم اين خبر دست به دست مي‌چرخد و تا اين اندازه بزرگ مي‌شود. الان هم از كارم پشيمانم و دلم مي‌خواهد اين خطا را جبران كنم.
حیدر عباس‌زاده فرمانده انتظامی استان بوشهر صبح ديروز در مورد اين پرونده، با بیان این‌که پرونده متهم به مرجع قضایی ارسال و قرار مناسب صادر شده است، گفت:  به شهروندان توصیه می‌شود از عضویت در گروه‌های اجتماعی که هویت اعضای آن مشخص نیست خودداری کرده و از انتشار مطلبی که از صحت آن مطمئن نیستند به‌ویژه در زمینه‌های امنیتی خودداری کرده و صحت اخبار را از سایت‌های خبری معتبر دریافت کنند.


تعداد بازدید :  306