شماره ۶۰۰ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۸ تير
صفحه را ببند
بازار جهانی

برنامه فیس‌بوک برای ارتقای امنیت
الکس استاموس، مدیر امور امنیتی و حریم شخصی شرکت یاهو اعلام کرده که قصد دارد به‌عنوان رئیس امور امنیتی به فیس‌بوک بپیوندد. او عملکرد یاهو در حوزه امنیت را درخشان توصیف کرده و افزوده که فیس‌بوک قصد دارد با مشکلات امنیتی خود مقابله کند. فیس‌بوک در سال‌های اخیر به‌طور گسترده با مشکلات امنیتی مواجه بوده و هکرها بارها اطلاعات کاربران را به سرقت برده و با ارسال هرزنامه و اخبار جعلی برای آنان مزاحمت ایجاد کرده‌اند. خود فیس‌بوک نیز به انتقال اطلاعات شخصی کاربران به افراد و گروه‌های ثالث بدون کسب اجازه افراد متهم است.

ابزار تازه اشتراک‌گذاری کیندل
شرکت آمازون از افزوده شدن قابلیت جدید اشتراک‌گذاری به دستگاه کتابخوان الکترونیک کیندل خبر داد. این امر به افراد امکان می‌دهد تا در مورد کتاب‌های مورد علاقه‌شان راحت‌تر گفت‌وگو کنند. پلتفرم به اشتراک‌گذاری پیام کیندل برای گفت‌وگو در مورد کتاب‌های مختلف قابل استفاده است و از این طریق می‌توان به دیگر کاربران توصیه‌هایی برای کتابخوانی ارایه کرد تا نقل‌قول‌هایی را منتقل نمود. برای این کار کافی است افراد روی توصیه‌های ارایه شده در مورد هر کتاب یا نقل‌قول‌های مربوط به هر یک کلیک کرده، آنها را مطالعه و اطلاعات بیشتری دریافت کنند.

طراحی لپ‌تاپ با نظرخواهی از کاربران
شرکت لنوو از خریداران و کاربران لپ‌تاپ‌هایش در مورد طراحی محصول جدید خود نظرخواهی کرده تا بداند آیا آنها علاقه‌ای به بازگشت به طراحی کلاسیک تینک پد دارند یا خیر. این شرکت چند‌ سال قبل واحد ThinkPad شرکت‌ آی‌بی‌ام را که در زمینه طراحی و عرضه لپ‌تاپ فعال است، خریداری کرد. دیوید هیل معاون اول واحد طراحی لنوو اولین کسی بود که در این شرکت در مورد تغییر طراحی لپ‌تاپ‌ها اظهارنظر کرد و از بکارگیری سخت‌افزارهایی خبر داد که تماشای ویدیوهای با کیفیت با نسبت 16:9 را ممکن می‌کنند. به گفته وی در صورت تغییر طراحی لپ‌تاپ‌های لنوو ظاهر این محصول شباهت زیادی با لپ‌تاپ‌های اولیه‌ آی‌بی‌ام در اوایل دهه 1990 پیدا خواهد کرد.

توقف انسداد نرم‌افزارهای مایکروسافت
به‌روز کردن ویندوز و برنامه‌های مایکروسافت از طریق رایانه‌های ساخت سامسونگ مدتی است دچار مشکل شده و حال این شرکت می‌گوید دیگر فرآیند به‌روزرسانی خودکار ویندوز را بلوکه‌نخواهد کرد. این شرکت یک وصله نرم‌افزاری را به همین منظور عرضه کرده که قرار است ظرف چند روز آینده عرضه شده و در دسترس کاربران قرار بگیرد. همچنین سامسونگ و مایکروسافت برای حل قطعی این مشکل با یکدیگر همکاری خواهند کنند. اولین‌بار برخی محققان از شناسایی برنامه مشکوکی موسوم به disable_Windowsupdate.exe روی رایانه‌های شخصی ساخت سامسونگ خبر دادند که بخشی از سرویس به‌روزرسان این شرکت محسوب شده و جلوی نصب وصله‌های عرضه شده از سوی مایکروسافت را می‌گرفت.


تعداد بازدید :  291