شماره ۶۰۰ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۸ تير
صفحه را ببند
پرسه در بازار

70‌درصد از لوازم آرایشی قاچاق هستند
70‌درصد از محصولات آرایشی و بهداشتی به شکل قاچاق وارد کشور می‌شوند که اغلب این محصولات، کالاهای بی‌کیفیت‌ چینی هستند. محمدرضا بوترابی رئیس انجمن واردکنندگان فرآورده‌ها‌ی آرایشی، بهداشتی و عطریات با اعلام این مطلب گفت: بیشترین سهم قاچاق کالا در حوزه لوازم آرایشی است، زیرا لوازم بهداشتی مثل شامپو، صابون و... سود زیادی ندارند و برای قاچاقچی مقرون به صرفه نیست که به سراغ این اقلام برود. او درباره کیفیت کالاهای واردشده به کشور نیز گفت: کالاهایی که به شکل رسمی وارد می‌شوند به‌طور سختگیرانه مورد بررسی قرار می‌گیرند اما با توجه به این‌که 70‌درصد از محصولات آرایشی و بهداشتی به شکل قاچاق وارد کشور می‌شوند، کیفیت‌شان بررسی نشده و اغلب بی‌کیفیت هستند.

عرضه محصولات شیلاتی با تخفیف 25‌درصدی
عیسی گلشاهی مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان از عرضه انواع محصولات شیلاتی با تخفیف 25‌درصدی در ماه رمضان خبر داد و گفت: قیمت انواع آبزیان در بازار از کیلویی 4000 تا 24‌هزار تومان متفاوت است. او اعلام کرد: با هماهنگی‌اي که با اتحادیه فرآوری صادرات محصولات شیلاتی داشتیم، مقرر شد، اقلام پرمصرف شیلاتی مانند کنسرو ماهیان جنوب با تخفیف ویژه‌ عرضه شوند که با توجه به این‌که با شروع فصل گرما مصرف آبزیان کاهش پیدا می‌کند، قیمت‌ها در بازار با افت 10‌درصدی مواجه است. گلشاهی ادامه داد: به جز افت قیمت ناشی از کاهش تقاضا بنا شده است، تخفیف‌های ویژه 10 تا 15‌درصدی نیز برای مصرف‌کننده اعمال شود که با این حساب مجموع تخفیف ویژه عرضه محصولات شیلاتی در ماه رمضان به حدود 25‌درصد می‌رسد.

حرفه‌ای نبودن خمیرگیرها علت بی‌کیفیتی نان
درحالی‌که نانوایان پایین بودن کیفیت نان را به دلیل بی‌کیفیت بودن آرد و رعایت نکردن استانداردهای تولید در کارخانه‌های آردسازی عنوان می‌کنند، سیدمحمدرضا مرتضوی رئیس انجمن آردسازان تأکید کرد: حرفه‌ای نبودن خمیرگیر‌ها، علت بی‌کیفیتی نان است و نانوایان در شیوه پخت کیفیت نان را رقم می‌زنند. او در واکنش به گلایه‌های برخی از نانوایی‌ها مبنی بر این‌که آرد یارانه‌ای از کیفیت پایین‌تری نسبت به آرد آزاد برخوردار است، توضیح داد: کارخانه با دو کیفیت آرد تولید نمی‌کند و تمام کارخانه‌های آردسازی ملزم به رعایت استاندارد هستند. حتی گاهی دیده می‌شود آزاد‌پزها از سایر نانوایی‌ها آرد می‌خرند. رئیس انجمن آردسازان ایران همچنین اعلام کرد: درحال حاضر نانواها در بازه‌های زمانی دهه به دهه خرید می‌کنند و سفارش‌ها به‌روز نیست.


تعداد بازدید :  214