شماره ۶۰۰ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۸ تير
صفحه را ببند
پاکسازی حاشیه دریاچه اوان توسط مردم و تشکل‌های زیست‌محیطی

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قزوین در این‌باره اظهارکرد:   برنامه آموزشی، ترویجی و پاکسازی توسط گروه‌های محیط‌زیستی در روستاهای اوان و ورین و حاشیه دریاچه اوان برگزار شد.
صدرالدین علیپور افزود: این برنامه باهدف ترویج فرهنگ تفکیک پسماند از مبدأ و با هماهنگی اداره محیط‌زیست الموت شرقی در دو مرحله برگزار شد که در هر بخش، حضور پرتعداد اعضای گروه و همراهی ساکنان و گردشگران، جلوه‌های زیبایی از مشارکت مردم را به نمایش گذاشت.
علیپور تصریح کرد: بخش نخست برنامه که با مشارکت خوب جمعی از اهالی روستای اوان و اعضای گروه اجرا شد، به پاکسازی معابر روستای اوان و سپس روستای وربن اختصاص داشت و حجم قابل‌توجهی از زباله‌های پراکنده در مسیرهای اصلی روستا جمع‌آوری شد.
وی اضافه کرد: در بخش دوم برنامه، اعضای گروه، با حضور در ساحل دریاچه اوان، پاکسازی حریم دریاچه و باغات و مزارع اطراف که مملو از جمعیت مسافر و گردشگر بود را آغاز کردند و همزمان به توزیع کیسه‌های زباله بین مسافران پرداختند.
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قزوین خاطرنشان کرد:   استقبال بسیار خوب مردم از این برنامه و مشارکت آنان در پاکسازی محیط اطراف‌شان، از نکات قابل‌توجه در طول اجرای این برنامه بود.


تعداد بازدید :  192