شماره ۵۹۷ | ۱۳۹۴ پنج شنبه ۴ تير
صفحه را ببند
پدرهای قاتل و خلافکار فوتبالیست‌های دنیا
دسته گل بابا

شهروند| اوضاع اروگوئه گل بود، به سبزه نیز آراسته شد! پس از کسب نتایج نه چندان مطلوب در غیاب سوارس محروم در مرحله گروهی چهل و چهارمین دوره جام‌ملت‌های آمریکای‌جنوبی، کاوانی هم به دلیل نقش‌آفرینی پدرش در یک قتل عمد ادعا کرده قصد دارد هر چه زودتر این رقابت‌ها را به مقصد کشورش ترک کند. پدر مهاجم تیم‌ملی اروگوئه در برخورد خودروی خود با موتور سیکلت، مرگ راننده 19 ساله را رقم زد و حالا تا مشخص شدن اصل ماجرا در بازداشت بسر می‌برد. البته پدر کاوانی، اولین پدر متهم به عمل خلاق قانون یا قتل نیست.
خانواده بی‌آبروی تری
درست در روزهایی که ماجرای خیانت تری به بریج نقل محافل ورزشی انگلیس بود، خانواده کاپیتان چلسی هم بدجوری زیرسوال رفتند. مادر تری به خاطر دزدی از یک سوپرمارکت دستگیر شد و پدرش به جرم حمل موادمخدر. پدر اسطوره چلسی چند روزی زندان بود و چون به شکل شراکتی اقدام به حمل مواد مخدرکرده و سهمش از این کار اندک بود، بخشیده شد.
پدر قاتل
انر والنسیا تا قبل از این‌که درجام‌جهانی 2014 با گل‌هایش بهترین گلزن یک تیم حذف شده در مرحله گروهی نام بگیرد، به خاطر داشتن یک خانواده جالب مورد توجه رسانه‌های گروهی کشورش، اکوادور قرار داشت. پدر او متهم به قاچاق مواد مخدر بود و سال‌ها قبل در یک حادثه رانندگی، شخصی را زیرگرفت اما فقر بیش از حد خانواده ستاره حال حاضر اکوادور که نام خانوادگی‌اش مانند آنتونیو، بازیکن فعلی منچستر است، مانع اعدام پدر او شد.
ستاره گلزن، پدر خلافکار
نسل جدید فوتبال احتمالا چیزی از دیکسی‌دین، اسطوره سال‌های بسیار دور اورتون نمی‌دانند و معدود افرادی که او را می‌شناسند هم فقط از گلزنی او می‌گویند اما نمی‌دانند اولین زننده 50 گل در یک فصل لیگ انگلیس (رکوردی که بعدها فقط مسی و رونالدو به آن دست یافتند) پدری دایم الخمر داشت که روزی در یک نزاع، یک عابر را به‌شدت کتک زد و او را به قبرستان کشاند.او  درنهایت بخشیده شد.
روزهای تلخ آسپریا
ستاره اوایل دهه 90 فوتبال کلمبیا، پدری معتاد به کوکائین داشت و بارها او را در دام مواد مخدر دید. یک نزاع خیابانی که درنهایت به مرگ یکی از کارتل‌های مواد مخدر انجامید، می‌توانست دردسر بزرگی برای پدر ششمین بازیکن برتر جهان به‌وجود بیاورد اما درنهایت شگفتی در کشور کمتر به قانون پایبندی مانند کلمبیا، او مقصر شناخته ‌نشده و مدت زیادی در حبس باقی نماند. آسپریا هیچ‌گاه در دوران بازی از داستان‌های خانوادگی و پدرش حرف نزد؛ شاید می‌دانست قصه پدرش تا چه اندازه به داستان‌های پررنج سریال‌های تلویزیونی شبیه است!


تعداد بازدید :  237