شماره ۵۹۷ | ۱۳۹۴ پنج شنبه ۴ تير
صفحه را ببند
ادامه هیجان والیبال با نبرد جمعه شب مقابل لهستان
طعمه لذیذ شرقی

شهروند| پس از 4 راند بازی نفسگیر با آمریکا، این بار نوبت به 2 رقابت جذاب با لهستان برای به‌دست آوردن جواز صعود به جمع 4 تیم برتر لیگ‌جهانی رسیده است. می‌توان گفت میزبانی اول از لهستان در ساعت 21 فردا بسیار نفس‌گیرتر از رقابت با آمریکا محسوب می‌شود چون امتیازات کامل این بازی می‌تواند در معرفی یکی از تیم‌های صعودکننده به نیمه‌نهایی تأثیر بسیاری داشته باشد. روسیه بدون موزرسکی، تیمی حذف شده است و از بین ما، آمریکا و لهستان، 2 تیم به نیمه‌نهایی می‌رسند.
پروژه انتقام کلید خورد
ایران در 2 بازی خارج از خانه مقابل دارنده یک مدال طلای المپیک، 2 عنوان قهرمانی جهان و یک قهرمانی لیگ‌جهانی، 2 شکست و یک امتیاز به‌چنگ آورد اما حکایت بازی در سالن 12 هزارنفره مخوف آزادی کاملا متفاوت است. به نظر می‌رسد اگر بچه‌های تیم‌ملی موفق به مهار متیوس بینیک (یکی از مهره‌های شاخص لهستان در دفاع روی تور) شوند، نیمی از پروژه دشوار انتقام تحقق می‌یابد. بارتوش کورک، دیگر مهره خطرناک لهستانی‌ها درست در آستانه بازی بزرگ مصدوم شده و با توجه به این‌که هنوز میزان مصدومیت او مشخص نشده، معلوم نیست به بازی فردا شب می‌رسد یا نه.
امتیاز نه، فقط پیروزی!
با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی رقابت‌ها، اختلاف نظر زیادی درباره چگونگی تعیین سطح تیم‌ها در صورت تساوی امتیازات وجود دارد. به همین خاطر بد نیست به تغییر قوانین در این زمینه از‌سال 2015 اشاره کنیم. لیگ جهانی‌سال 2015 با حضور 32 تیم در 3 سطح برگزار می‌شود که در سطح یک این رقابت‌ها 8 تیم برتر جهان در 2 گروه به مصاف یکدیگر می‌روند. اهمیت تعداد پیروزی‌ها در رتبه‌بندی جدول لیگ جهانی امسال یکی از تغییرات مهم این رقابت‌ها نسبت به سال‌های گذشته است. با توجه به این قانون، تعداد پیروزی‌ها اولویت رتبه‌بندی تیم‌ها محسوب می‌شود و امتیاز در درجه دوم اهمیت قرار دارد. به‌طور مثال در گروه نخست سطح اول، برزیل 8 مسابقه انجام داده و با 18 امتیاز از 6 پیروزی در صدر جدول قرار دارد. تیم‌ملی والیبال ایتالیا با 5پیروزی و 13 امتیاز در رتبه دوم است اما صربستان باوجود داشتن 14 امتیاز به دلیل تعداد پیروزی کمتر (4 برد) نسبت به ایتالیا، در رتبه سوم دیده می‌شود. استرالیا نیز با 3 امتیاز و یک برد در جایگاه چهارم قرار دارد. بر این اساس تیم‌ملی والیبال ایران در صورت پیروزی در بازی نخست و کسب 3 امتیاز بازهم به دلیل تعداد برد کمتر نسبت به لهستان در رتبه سوم باقی خواهند ماند.
در انتظار معروف
سعید معروف برای کمک به برتری تیم‌ملی باید کاری بیش از حرکت جهانی شده‌اش در بازی مقابل آمریکا انجام دهد. او بعد از بی‌اعتنایی داور بازی دوم به درخواست ویدیو چک کواچ، اعتراض می‌کرد و پس از برتری ایران در ست دوم جنجالی به شوخی داور را بغل کرد و با او جای بازی‌اش در زمین را تغییر داد! این اقدام معروف مورد توجه گسترده رسانه‌های گروهی قرار گرفت اما برای جهانی شدن افزون‌تر تنها به درست خواباندن توپ در زمین رقیب نیاز دارد، نه این حرکات دوربین‌پسند! هرچند هنوز معضل بازی‌کردن یا دوری ظریف از تیم‌ملی حل نشده، با این حال هنوز بازیکنان تیم‌ملی همان افراد سر حال شب تاریخی برتری 3 بر یک در زمین ایتالیا هستند و به اندازه کافی توان درخشش دارند؛ حتی اگر ظریف را در اختیار نداشته باشند.


تعداد بازدید :  240