شماره ۵۹۷ | ۱۳۹۴ پنج شنبه ۴ تير
صفحه را ببند
هفته‌نامه

آمریکای پرهیاهو، آمریکای بازنده
شهروند| استقلالی‌ها دوباره با قدرت بیشتری عدد 4 را مقابل پرسپولیسی‌ها به نمایش می‎‌گذارند چون خالق آن 4 برد متوالی مجددا سرمربی تیم آنها شده اما بازگشت مظلومی، تنها اتفاق مهم نبود. از نیمار گرفته تا تیم‌ملی والیبال کشور و پارمای نگون‌بخت، 30 خرداد تا 4 تیر با این سرفصل‌ها به یاد ماندنی شد.
چهره هفته؛ پرویز مظلومی
آقای «سوبله، چوبله» پس از عدم توافق استقلال با ایگور استیماچ، کروات خاطره‌ساز جام‌جهانی 1998 به تیم سابقش برگشت تا بلکه دوباره خاطرات خوب گذشته را تکرارکند. معرفی پرویز مظلومی به‌عنوان سرمربی فصل آینده استقلال، پایانی بود بر جنگ فرسایشی با نفت برای به خدمت گرفتن منصوریان و البته آغازی برای وعده‌های پرویز و ادعای استیماچ که می‌گفت رقم من نصف قرارداد برانکو با پرسپولیسی‌هاست!
اتفاق هفته؛ درخشش والیبالی‌ها
انگار هیچ اهمیتی نداشت که آمریکا قهرمان لیگ‌جهانی است و درکشور خودش ما را برده. انگار نه انگار بازی دوم خانگی ما مقابل اهالی ینگه دنیا در چارچوب لیگ جهانی برگزار می‌شد. بچه‌های تیم‌ملی کاری را به جایی رساندند که ما در ست سوم از فرط خیال راحت بابت برد در این بازی و این ست به کارهای شخصی پرداختیم و درخلالش، والیبال هم دیدیم! اینگونه بود که دومین برتری متوالی 3 بر صفر بر آمریکا، 6 امتیاز شیرین از رقیب را در غیاب خانم‌های والیبالی استادیوم رو نصیب ما کرد تا هم وضع ایران در جدول بهتر شود و هم در سالروز جشن ملی برتری بر فوتبال آمریکا در روز 31 خرداد 1377، یک پیروزی دیگر بر ورزشی‌های این کشور، مردم را به هوای جشن راهی خیابان‌ها کند.
طنز هفته؛ محرومیت نیمار
انگار نیمار قصد دارد در هر رویارویی با کلمبیا، خود و تیمش را به دردسر بیندازد! پس از مصدومیت در بازی یک‌چهارم ‌نهایی جام‌جهانی 2014 بر اثر ضربه زونیگا، این‌بار یک درگیری بیهوده با بازیکنان کلمبیا در پایان بازی دوم مرحله گروهی کوپا‌ آمریکا، ماجرای طنزآلودی به وجود آورد. ابتدا 3 جلسه محرومیت برایش لحاظ شد اما این محرومیت به یک جلسه کاهش یافت و درنهایت ثبات در تصمیم‌گیری با اعلام محرومیت 4 جلسه‌ای به رخ جهان کشیده شد تا او ادامه کوپا آمریکا را از دست بدهد! آماری که نشان می‌دهد برزیل بدون نیمار نتایج بهتری کسب می‌کند و بازیکنی که بی‌دلیل دریبل‌های اعصاب‌خرد کن دعوا راه می‌اندازد، دو سر معادله طنزآلود محرومیت نیمار است.
شوک هفته؛ ورشکستگی پارما
برای نسلی که به دهه چهارم زندگی‌اش وارد شده، پارما نوستالژی عذاب‌آوری است چون درست در هفته بیست و چهارم فصل 1993-1992 به 58 بازی بدون باخت میلان افسانه‌ای پایان داد و به افسانه تازه متولد شده خودش سرو شکلی بخشید. آنها که زمانی با پول خانواده تاتزی و شرکت لبنیاتی پارمالات، بوفون، تورام، کاناوارو، کرسپو، سنسینی، آسپریا و دینوباجو را به رخ رقبا می‌کشاندند، پای ثابت فینال‌‌های جام یوفا و جام درجام اروپا بودند اما حالا به خاطر بدهی مالی البته کاهش یافته فصل قبل و پیدا نشدن خریدار، مثل 2 جامی که خوب فتحش می‌کردند، دیگر روی نقشه قدرت جایی ندارند. سقوط پارما به خاطر مشکلات مالی به پایین‌ترین سطح فوتبال ایتالیا، شوک هفته بود.
دلبرهفته؛ آرتورو ویدال
بهترین بازیکن مرحله گروهی کوپا آمریکا پس از تصادفی که فراری تازه خریداری‌ شده‌اش را نابود کرد و او را به خاطر رانندگی با سرعت غیرمجاز و درحالت نامتعادل به اداره پلیس برد، تصمیم جالبی گرفت. ابتدا از خطر محرومیت و زندانی شدن گریخت، سپس در کنفرانس مطبوعاتی، اشک‌ریزان از مردم شیلی عذرخواهی کرد و درنهایت قول داد تمام پاداش‌های دریافتی از این رقابت‌ها را به امور خیریه اختصاص دهد. ویدال گفته با کمک به قهرمانی شیلی، این اتفاق تلخ را جبران می‌کند.


تعداد بازدید :  202