شماره ۵۹۷ | ۱۳۹۴ پنج شنبه ۴ تير
صفحه را ببند
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:
حمایت رهبر معظم انقلاب از مذاکره‌کنندگان حجت را تمام کرد

گروه سیاســی|  بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در حمایت از مذاکره کنندگان ایرانی و نیز تبیین دقیق دیدگاه‌هایشان در مورد مذاکرات و توافق احتمالی، تحول جدیدی در موضع دولت در برابر منتقدان داخلی‌اش ایجاد خواهد کرد. مهدی دواتگری، نماینده مردم عجب‌شیر در مجلس و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در این‌باره می‌گوید: حمایت سه‌شنبه شب رهبر معظم از مذاکره‌کنندگان حجت را بر همه تمام کرد.
پس از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی و حمایت قاطعانه ایشان از مذاکره‌کنندگان، به نظر شما مواضع منتقدان مذاکرات و مذاکره‌کنندگان که تا چندی پیش برای بیان مخالفت‌های خود از رهبری معظم نظام هزینه می‌کردند، چه تغییراتی خواهد کرد؟
در میان سیاسیون دو نگاه درباره مذاکرات هسته‌ای وجود دارد. برخی افراد سعی می‌کنند مذاکرات را یک نقطه سیاه نشان بدهند و بگویند با این توافقنامه همه چیز از میان می‌رود و حتی می‌گویند این توافقنامه می‌تواند عهدنامه ترکمانچای باشد، البته در مقابل هم برخی می‌گویند این عهدنامه فتح الفتوح است، اما سخنان مقام معظم رهبری دلالت از این دارد که مذاکرات با هدایت ایشان پیش می‌رود و نقل‌قول‌هایی که مدعی است آقا از روند مذاکرات خبر ندارند دروغ است زیرا ایشان از تیم مذاکره‌کننده کاملا حمایت کردند و وقتی ایشان می‌گویند من اجازه انعقاد توافقی را نمی‌دهم که منافع ملی در آن لحاظ نشده باشد، به این معنی است که مذاکرات کاملا با هدایت رهبری پیش می‌رود و تشخیص ایشان در مذاکرات عمل می‌شود، بنابراین به نظر من دیگر حجت برای ما تمام است.
فکر می‌کنید مخالفان مذاکرات و متهم‌کنندگان مذاکره‌کنندگان به خیانت، پس از بیانات رهبری چه موضعی خواهند گرفت؟
این افراد که دنبال سوءاستفاده و تسویه حساب‌های سیاسی بودند از این پس در معرض آزمون بزرگی قرار گرفته‌اند. حالا آنها باید پایبندی خود را به رهبر معظم انقلاب نشان بدهند.
پیش از این از قول رهبر معظم انقلاب در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نقل‌قول‌هایی علیه مذاکره کنندگان بیان می‌شد که با تکذیب وزیر امور خارجه هم روبه‌رو شده بود. حالا ایشان فرموده‌اند مواضع خصوصی معظم‌له همان‌هایی است که در میان عموم مطرح می‌کنند. کمیسیون چه واکنشی به این نقل‌قول‌ها خواهد داشت؟
متاسفانه برخی از افراد از رهبری خرج می‌کنند و از نام ایشان سوءاستفاده می‌کنند. رهبری معظم انقلاب نهایتا اگر نظری داشته باشند از کانال ریاست مجلس منتقل می‌کنند، بنابراین من بعید می‌دانم افراد بتوانند منبع موثقی برای نقل‌قول‌های ایشان باشند.


تعداد بازدید :  220