شماره ۵۹۷ | ۱۳۹۴ پنج شنبه ۴ تير
صفحه را ببند
عدد خبر

52‌ هزار‌ میلیارد تومان خرید آنلاین کالا در ‌سال گذشته

محمد گرکانی‌نژاد، رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک در گفت‌وگویی اعلام کرد: براساس آمارها در بخش پرداخت آنلاین رقمی بالغ بر 52‌هزار‌ میلیارد تومان در سال 93 خرید اینترنتی صورت گرفته است که البته این ارقام (به جز خرید شارژ و پرداخت قبض بوده) و تنها در قالب خرید کالا و خدمات بوده است . او ادامه داد: این خریدها در قالب B2C انجام شده است که به معنای خرید آگاهانه و بدون اجبار است.

14.2 درصد تورم خردادماه

مرکز آمار ایران اعلام کرد تورم خردادماه ‌سال 94 خانوارهای شهری کشور، نسبت به ماه گذشته یک دهم‌درصد کاهش یافت و از 14.3 به 14.2درصد رسید اما تورم نقطه‌به‌نقطه نسبت به اردیبهشت‌ماه با رقم 13.7 افزایش یافت و به 14.2‌درصد رسید. براساس این گزارش، تورم در گروه خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات نسبت به ماه قبل 0.7 و تورم کالاهای غیرخوراکی و خدمات 1.4‌درصد افزایش داشت.

21‌ میلیارد دلار حجم تجارت خارجی ایران در ‌سال‌جاری

حجم تجارت خارجی ایران در سه ماهه اول 94  به 21‌میلیارد و 214‌میلیون دلار رسید. به گزارش گمرک در این مدت، 10‌میلیارد و 867‌میلیون دلار انواع کالا از ایران به سایر کشورها صادر و در مقابل 10‌میلیارد و 347‌میلیون دلار نیز وارد کشور شده است. اقلام عمده صادرات، شامل گازهای نفتی و هیدروکربورهای گازی شکل مایع شده، پروپان مایع شده و قیر نفت و ذرت دامی، برنج، گندم و کنجاله سویا؛  اقلام عمده وارداتی بودند.

56 مجوز دفتر خدمات مسافرتی تعلیق شد

مرتضی دهقان، مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری، دراین‌باره توضیح داد: در مدت سه ماهه اول‌ سال‌جاری مجوز 56 دفتر خدمات مسافرتی به دلیل رعایت نکردن قوانین و مقررات و تطبیق با آئین‌نامه دفاتر خدمات مسافرت هوایی تعلیق شدند. علاوه بر این 6 فقره مجوز لغو و به 260دفتر به دلیل رعایت نکردن قوانین و مقررات اخطار داده شد.


تعداد بازدید :  211