شماره ۵۹۷ | ۱۳۹۴ پنج شنبه ۴ تير
صفحه را ببند
گزیده خوانی

   تهرانی‌ها به اندازه دریاچه چیتگر آب مصرف می‌کنند| محمد پرورش مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تهران اعلام کرد میزان آب مصرفی روزانه تهرانی‌ها به اندازه حجم کل آب دریاچه چیتگر است. به گفته پرورش، میانگین مصرف روزانه آب تهران نزدیک به سه‌میلیون و 100‌هزار متر مکعب است و حجم کل دریاچه چیتگر حدود  3‌میلیون مترمکعب است. این در شرایطی است که وضع منابع آب با میزان مصرف تهرانی‌ها سر به سر است که با گرم شدن هوا مصرف بر منابع پیشی می‌گیرد.
ایفیک از لیست واگذاری‌ها خط خورد| شرکت سرمایه‌گذاری‌های خارجی ایران (ایفیک) و شرکت‌های زیرمجموعه آن بنابر تصویب‌نامه هیأت وزیران و به امضای اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری از لیست واگذاری‌ها خارج شد. براساس رأی هیأت وزیران ایفیک مشمول اصل 44 شناخته نشد. ایفیک مدیریت تمام سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در کشور اعم از سرمایه‌گذاری یا مشارکت در خرید، توسعه، ‌راه‌اندازی و اداره شرکت‌ها و واحدهای تولیدی و بازارهای سرمایه را به عهده دارد.
231‌هزار کشاورز کد رهگیری گرفتند| برای افزایش کیفیت محصولات کشاورزی و کنترل سموم مصرفی در میوه و سبزیجات به 231‌هزار کشاورز کد رهگیری تعلق گرفت. سازمان حفظ نباتات اعلام کرده است تا پایان امسال تعداد این کد را به 700‌هزار نفر می‌رساند و براساس کدهای ابلاغ شده، سلامت محصولات کشاورزی را به صورت دقیق‌تر رصد و پایش می‌کند.
ابلاغ بخشنامه معافیت مالیاتی صندوق فروش| سازمان امور مالیاتی کشور دیروز در بخشنامه‌ای معافیت مالیاتی فروشگاه‌های دارای صندوق مکانیزه فروش را ابلاغ کرد. براساس این دستورالعمل سایر فروشندگانی که پیش از این صندوق فروش را نصب کرده‌اند می‌توانند با مراجعه به اداره امور مالیات یا مراجع حل اختلاف مالیاتی از مزایای این ابلاغ‌نامه برخوردار شوند.
بیکاری معضل اول کشور شده است| ایرج ندیمی نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفته است آمارهای 30ساله نشان می‌دهند، ورود به دانشگاه‌ها 14 برابر شده که این میزان برای زنان 23 برابر است اما با شرایط رکود و اقتصاد تورمی بازار کار قادر به ایجاد ظرفیت‌های جدید برای این تعداد دانش‌آموخته نیست. این موضوع سبب شده است درحال حاضر بیکاری بی‌صدا به معضل اول کشور تبدیل شود.


تعداد بازدید :  224