شماره ۵۹۷ | ۱۳۹۴ پنج شنبه ۴ تير
صفحه را ببند
ذره‌بين

هکر 21 ساله در محاصره پلیس
هکر 21 ساله ساکن یکی از جزایر جنوب کشور در دام پلیس فتا استان بوشهر افتاد.
این هکر 21 ساله که میزان تحصیلات او تا پایه اول دوره متوسطه اول است با در اختیار گرفتن پروفایل یک دختر دانشجو از حساب بانکی دوستان وی، پول برداشت کرده بود.
او با ورود به یکی از گروه‌های مجازی دانشجو در شبکه‌های اجتماعی از دوستان این دختر دانشجو شماره حساب بانکی و رمز دوم گرفته بود.
تعدادی از دوستان دختر دانشجو بدون اطلاع از این‌که شخص درخواست‌کننده شماره حساب و رمز بانکی یک هکر است به وی به‌عنوان دوست خود اعتماد کرده و رمز و شماره حساب بانکی خود را در اختیار او قرار داده بودند.
دختر دانشجو پس از متوجه شدن از هک شدن پروفایلش و همچنین برداشت اینترنتی از حساب بانکی دوستانش موضوع را به پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان بوشهر اطلاع داده و خواستار پیگیری شد.
پلیس فتا استان بوشهر پس از آگاهی از محل سکونت پسر مجرم تیمی را به یکی از جزایر جنوبی کشور اعزام کرد که این تیم با گذشت 48 ساعت از شروع ماموریت مجرم را حین ارتکاب جرم و در پشت رایانه‌اش دستگیر کردند. پس از بررسی‌های لازم مشخص شد که فرد هکر ساکن یکی از جزایر جنوبی است که از طریق پنج سیم کارت با شناسه نقاط مختلف کشور اقدام به برداشت از حساب بانکی تعدادی از کاربران شبکه‌های اجتماعی در استان‌های بوشهر، اصفهان، هرمزگان، فارس و ایلام کرده است.
پسر متهم پیش از اعتراف سعی در انکار جرم را داشت ولی بعد از این‌که متوجه شد راهی جز تسلیم شدن در برابر قانون  ندارد به جرم خود اعتراف کرد. بررسی‌ها نشان می‌داد که متهم با همراهی پدرش به صیادی مشغول بوده‌اند. او در اعترافات اولیه اعلام کرد که از طریق آموزش دیدن در فضای اینترنتی اقدام به برداشت اینترنتی از حساب بانکی افراد کرده است.

نازگل قلابی به دام پلیس افتاد
 کلاهبردار زن‌نما که از پسرهای جوان در فضای مجازی کلاهبرداری می‌کرد دستگیر شد.
چندی پیش زنی با مراجعه به مراجع قضایی به بازپرس پرونده گفت:  در یک گروه مجازی که عضو شده بودم با زنی به نام جعلی نازگل آشنا شدم. در آن محیط بود که شماره تماس خود را برای نازگل ارسال کردم اما پس از مدتی متوجه شدم او مرد است. اما او دست‌بردار نیست. تهدیدم می‌کند و با ایجاد مزاحمت قصد دارد عکس پروفایلم را در اختیار همسرم قرار دهد. می‌خواهد تن به خواسته شیطانی‌اش بدهم.
کارآگاهان پلیس فتا استان با تحقیقات مقدماتی و اقدامات فنی موفق به دستگیری مرد تبهکار شدند. سرهنگ «فرهاد ابدال چگنی» رئیس پلیس فتا لرستان در این‌باره، گفت: برخی افراد بدون اطلاع از قوانین و مقررات حاکم بر فضای مجازی وارد این فضا شده و محیط ناامن و آلوده برای سایر کاربران فراهم می‌کنند كه پلیس فتا با اینگونه موارد به‌شدت برخورد خواهد كرد.
وی تصریح كرد: بهترین راه برای مقابله و پیشگیری از جرائم اینترنتی، عدم اعتماد به كاربران و حتی عدم اعتماد به شبكه‌های اجتماعی است و لازم است به راحتی اطلاعات شخصی خود را در فضای مجازی به اشتراك نگذاریم. «ابدال چگنی» به هم استانی‌ها توصیه كرد: به فرزندان خود آموزش دهید آشنایی‌هایی كه در فضای مجازی ایجاد می‌شود را به فضای واقعی نكشانند و به هیچ وجه به افرادی كه در فضای مجازی شناختی نسبت به آنها ندارند اعتماد نكنند.

 


تعداد بازدید :  203