شماره ۵۹۷ | ۱۳۹۴ پنج شنبه ۴ تير
صفحه را ببند
روی خط حادثه

آتش در زباله‌دان اهواز پس از 9 روزخاموش شد
آتش‌سوزی محل دفع پسماندهای اهواز پس از 9 روز خاموش شد. احتمال وقوع مجدد آتش‌سوزی در این محل وجود دارد.
به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند، امین طالقانی اظهار کرد:  وسعت چند هکتاری آتش‌سوزی که به‌خاطر برخاستن گاز متان و حرارت گرما لحظه به لحظه بر شدت آن افزوده می‌شد دو روز زودتر از فرصت مقرر خاموش شد.
وی افزود: آتش در محل دفن زباله‌ها، خسارات بسیاری به لوله‌های هوادهی و محل دفن بالاتر از سطح زمین وارد کرده که متخصصان این سازمان مشغول ترمیم و تعمیر خسارات وارده خواهند شد.
طالقانی با بیان این‌که سامانه دفع پسماند در اهواز براساس شیوه رایج دنیا و به‌ویژه کشور ژاپن است، اظهار کرد: ما از بهترین روش‌ها برای کم کردن آلودگی زیست‌محیطی و نیز جلوگیری از نفوذ شیرابه به آب‌های زیرزمینی استفاده کرده‌ایم.
وی گفت: با تمام امکانات و نیز خودروهای آتش‌نشانی به خاموش کردن آتش اقدام شد و در عصر چهارشنبه سوم تیر، 95‌درصد آتش خاموش و خطرات احتمالی شعله‌ور شدن آتش نیز
 از بین برده شد.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند اهواز اظهارکرد:  آتش‌سوزی در محل دفع پسماند به خاطر وجود شیرابه و نیز گاز متان همیشه و در همه حال امکان دارد، و با وجود رعایت شدید مسائل ایمنی در محل دفع پسماند باز هم جلوگیری از آتش‌سوزی اجتناب‌ناپذیر است.
وی گفت: وجود مواد محترقه در پسماند یکی از ادارات، باعث اینچنین آتش‌سوزی گسترده در سطح هفت هکتار شده که امیدواریم ادارات و ارگان‌هایی که مواد پسماند حاوی مواد آتش‌زا را تحویل می‌دهند این سازمان را از وجود آنها مطلع کرده و یا آن را جدا کنند.
در تماس خبرنگار ایرنا با مسئولان اداره حفاظت محیط‌زیست اهواز، آنها مهار این آتش‌سوزی را تأیید نکردند. محل دفن پسماند اهواز در منطقه «صفیره» از 25 خرداد دچار آتش‌سوزی شده است.

محکومیت یک ایرانی به 10‌سال حبس در دوبی
دادگاهی در دوبی یک ایرانی را به جرم حمل و فروش مواد مخدر به 10‌سال حبس و پرداخت 50‌هزار درهم محکوم کرد.
 دادگاه دوبی روز گذشته به پرونده شهروند ایرانی که به اتهام حمل و فروش مواد مخدر دستگیر شده بود رسیدگی کرد. دادستان دوبی پس از جلسه دادگاه در جمع خبرنگاران گفت:  متهم شهروند ایرانی است که با لنج خود مواد مخدر را وارد دوبی کرده بود و قصد فروش آن را داشت که توسط نیروهای امنیتی دستگیر می‌شود. وی افزود: دادگاه پس از برگزاری سه جلسه و بررسی پرونده حکم را صادر کرد که براساس آن متهم به 10‌سال حبس، پرداخت 50‌هزار درهم جریمه نقدی و اخراج از امارات محکوم شد. به گزارش ایسنا، در جلسه دادگاه این شهروند ایرانی سه تن از نیروهای پلیس که وی را تحت کنترل داشتند نحوه کنترل و دستگیری وی را برای قاضی تشریح کردند.

 


تعداد بازدید :  227