شماره ۵۹۷ | ۱۳۹۴ پنج شنبه ۴ تير
صفحه را ببند
بارش‌های پراکنده در شمال غرب کشور

بر اساس اطلاعات دریافتی از نقشه‌های پیش‌یابی، از ساعات بعد از ظهر امروز و فردا جمعه، بارش‌های پراکنده برای شمال غرب کشور پیش‌بینی می‌شود. همچنین در جنوب غرب کشور در برخی ساعات امروز و فردا هوا غبارآلود پیش‌بینی می‌شود. طی امروز در ناحیه شرق کشور به ویژه در شمال استان سیستان و بلوچستان، منطقه زابل، در برخی ساعات انتظار وقوع وزش باد شدید همراه با گرد وخاک می‌رود. در استان قم نیز طی 2 روز آینده وزش باد و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.
این شرایط با شدت کمتر در استان‌های تهران، شمال اصفهان و مرکزی در ساعاتی از روز رخ خواهد داد. به سبب وزش باد شدید بر روی خلیج فارس و دریای عمان، امروز و فردا دریا در این ناحیه مواج پیش‌بینی می‌شود. از جمعه بعد از ظهر بر شدت طوفانی بودن در دریای عمان و نیمه شرقی خلیج فارس افزوده می‌شود، در حالی که از شدت این شرایط در نیمه غربی خلیج فارس کاسته خواهد شد.
هوای شهر تهران امروز صاف و در بعضی ساعات با وزش باد، در پاره‌ای نقاط غبارآلود پیش‌بینی شده است. بیشینه دمای شهر تهران در این روز 37 درجه سانتیگراد و کمینه آن 24 درجه سانتیگراد خواهد بود. هوای شهر تهران در روز جمعه نیز کمی ابری، در بعضی ساعات نیمه ابری همراه با وزش باد پیش‌بینی شده است. بیشترین دمای هوا در این روز 37 درجه سانتیگراد و کمترین آن به 23 درجه سانتیگراد می‌رسد.
بنا بر اعلام مرکز کنترل و پایش محیط زیست کشور، روز گذشته هوای تهران و کرج ناسالم و کلان شهرهای اهواز، مشهد و تبریز در شرایط سالم قرار داشته است. بر همین اساس میزان غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از 5/2 میکرون، نسبت به روز سه‌شنبه با 10عدد افزایش فراتر از حد مجاز بوده و بر روی عدد 130 قرار گرفت.
در شبانه‌روز گذشته اهواز مرکز استان خوزستان با بیشینه دمای 45 درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل مرکز استان اردبیل با کمینه دمای 12 درجه سانتیگراد سرد‌ترین شهرهای کشور بوده‌اند. طی روزهای گذشته اردبیل و چهارمحال و بختیاری، سرد‌ترین و ‌هرمزگان و خوزستان، گرم‌ترین استان‌های ایران بودند.


تعداد بازدید :  150