شماره ۵۹۷ | ۱۳۹۴ پنج شنبه ۴ تير
صفحه را ببند
اخبار كوتاه

فرهنگستان زبان و ادب فارسی آیین‌نامه جایزه فرهنگستان به مطبوعات را تهیه و در سایت این نهاد منتشر کرده است.


علی‌اصغر پورمحمدی، معاون سیما؛ محمود رضا تخشید، مدیر کل امور نمایش سیما و سید غلامرضا میرحسینی، مدیر شبکه سوم سیما آخر هفته گذشته با حضور در یکی از لوکیشن‌های اصلی سریال مناسبتی درحال پخش «دردسرهای عظیم 2» از مراحل تولید دیدن و با سازندگان  گفت‌وگو کردند.

نخستین جلسه شورای راهبردی امور بین‌الملل سینمای ایران در ‌سال جاری با حضور رئیس سازمان سینمایی، محمد صادق خرازی و حمیدرضا آصفی برگزار شد.

در پی انتشار مطلبی با عنوان «تفكیک جنسیتی در صدا و سیما» در برخی از خبرگزاری‌ها و مطبوعات، روابط عمومی رسانه ملی با انتشار جوابیه‌ای ضمن رد ادعاهای مطرح شده، انتشار این مطلب را خلاف اخلاق حرفه‌ای رسانه‌ای و روزنامه‌نگاری دانست.

ون پتن، هنرپیشه ‌هالیوود سه‌شنبه در سانتامونیکای کالیفرنیا به دلیل مشکل دیابت در 86 سالگی درگذشت.

محمود حدادی با پیوستن به حرکت فرهنگی‌ اجتماعی‌ «سین هشتم، سرپناه‌« ترجمه کتاب جدیدش «آنکه می‌ماند» را برای حمایت از بی‌خانمان‌ها هدیه می‌کند.

رخشان بنی‌اعتماد جمعه (5 تیر‌ماه) در نمایشگاه آثار نقاشی و طراحی زنان آسیب‌دیده اجتماعی که در موسسه زنان «سرزمین خورشید» برگزار می‌شود، میزبان بازدیدکنندگان این نمایشگاه است.

در پی انتشار بیانیه‌ای از طرف کانون کارگردانان مبنی بر وضع نابسامان تئاتر، بنیاد رودکی جوابیه‌ای به این کانون داده است و در آن متذکر شده اقتصاد تئاتر و مدیریت منطقی هزینه‌‏ها از اهداف بنیاد است.

مجموعه مستند یک‌ماه، یک ستاره به تهیه‌کنندگی ناهید دل‌آگاه روزهای زوج ساعت 23 از شبکه مستند پخش می‌شود. در این مجموعه؛ گروهی از هنرمندان، بازیگران سینما و ورزشکاران حضور دارند و زندگی آنها در طول یک روز از سحر تا افطار به تصویر کشیده می‌شود.

فیلم کوتاه «می‌خورد بر بام خانه» محصول حوزه هنری کردستان از جشنواره Accolade آمریکا جایزه گرفت.

لیلی گلستان ابتدای مردادماه امسال تازه‌ترین دوره‌ نمایشگاه «صد اثر، صد هنرمند» را
برگزار می‌کند.


جانی دپ، ستاره ‌هالیوود ملک شخصی‌اش در جنوب فرانسه را برای فروش آگهی کرده است. بهای درخواستی برای این ملک ۳۷ جریبی (حدود ۱۵ هکتار) ۲۵‌میلیون و ۷۰۰‌هزار دلار تعیین شده است. این ملک که درواقع یک دهکده خصوصی در منطقه پروانس است، شامل بیش از ۱۰ ساختمان ازجمله یک کلیسا، چندین کلبه برای مهمانان و یک رستوران است.

آلبوم موسیقی «مثل مجسمه» با صدای مهدی یراحی از سوم تیرماه در سراسر کشور منتشر شد.

اولین مدرسه درامز ایران یک ماه است که تحت نظارت علی طباطبایی و با حمایت شرکت سرنا با 25 دانشجو آغاز به کار کرده است.

سریال «ساعت صفر» به کارگردانی سعید سلطانی در ۵ قسمت در شب‌های قدر از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

فیلم سینمایی «سیزده» اولین فیلم بلند سینمایی هومن سیدی است که بخشی از معضلات نسل نوجوان امروز را تصویر می‌کند و قرار است از هفته آینده در شبکه نمایش خانگی توزیع شود.


تعداد بازدید :  160