شماره ۵۹۷ | ۱۳۹۴ پنج شنبه ۴ تير
صفحه را ببند
از تالار چه خبر

   واگذاری156میلیارد تومان سهم دولتی| هزار و564‌میلیارد ریال سهم دولتی از ابتدای امسال تا پایان خردادماه توسط سازمان خصوصی‌سازی در بورس اوراق بهادار به فروش رسیده است. همچنین مرور کارنامه خصوصی‌سازی در بورس اوراق بهادار حکایت از واگذاری 80‌میلیون سهم دولتی به ارزش 144‌میلیارد ریال به صورت تدریجی در فروردین امسال دارد و این سازمان در اردیبهشت سهمی در بورس نفروخته است و بقیه این میزان واگذاری در خردادماه انجام شده است.
آغاز واگذاری 10‌هزار‌میلیارد ریال اسناد خزانه اسلامی| واگذاری 10‌هزار‌میلیارد ریال اسناد خزانه اسلامی از دیروز تا 31تیرماه ‌سال جاری در شعب منتخب بانک ملی ایران آغاز شده است. این بانک به‌عنوان بانک عامل از طرف خزانه‌داری کل کشور، 10‌هزار‌میلیارد ریال اسناد خزانه اسلامی را به منظور پرداخت بخشی از بدهی دولت (دستگاه‌های اجرایی) به طلبکاران غیردولتی (پیمانکاران) از طریق شعب منتخب مرکزی و اسکان از 7 تا 31 تیرماه جاری واگذار خواهد کرد. قیمت اسمی هر یک از این اوراق مبلغ یک‌میلیون ریال و سررسید آن 23 اسفند ماه امسال است.
معاملات «شپنا» زیر نظر ناظر| عیسی حسین‌پناه مدیر جدید نظارت بر بورس‌ها و بازارهای سازمان بورس و اوراق بهادار در نخستین اظهارنظر خود نسبت به معامله بیش از 2‌میلیون سهم نماد «شپنا» در سه دقیقه پس از اتمام ساعت قانونی معاملات گفت: «این اتفاق را درحالی‌که در گیرودار جابه‌جایی‌ها و قبول مسئولیت جدید بودم به‌عنوان ناظر بازار دیدم.» در همین زمینه علی صحرایی معاون بازار شرکت بورس در اظهار نظری گفته بود:  «بازگشایی نماد معاملاتی پالایشی‌ها نیازی به حجم مبنا ندارد.» این درحالی است که تا پیش از این اظهارنظر گزارش‌ها از بازگشایی نماد معاملاتی پالایشی‌ها با محدودیت دامنه نوسان و با حجم مبنا حکایت داشت.


تعداد بازدید :  180