شماره ۵۹۷ | ۱۳۹۴ پنج شنبه ۴ تير
صفحه را ببند
مدیرکل محیط‌زیست استان تهران خبر داد:
شناسایی 74 واحد صنعتی، تولیدی آلاینده جدید در تهران

شهروند| پس از پایش بیش از‌ هزار واحد صنعتی تهران، 74 واحد صنعتی، تولیدی آلاینده جدید شناسایی شد. مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان تهران دراین‌باره گفت: بیش از‌ هزار واحد صنعتی در جریان گشت و پایش صنایع استان تهران مورد بررسی و پایش ماموران محیط‌زیست قرار گرفت.
به گزارش سایت اطلاع‌رسانی محیط‌زیست استان تهران (سامات)، محمد‌هادی حیدرزاده در حاشیه برگزاری نخستین نشست کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران در ‌سال 94 با اعلام این خبر ادامه داد: خشکسالی و کانون‌های گردوغبار استانی در دشت ملارد و شهریار و همچنین خشک شدن تالاب‌های اطراف تهران باعث مشکلات عدیده‌ای از لحاظ وجود ذرات معلق در هوای تهران شده است.
او با بیان این‌که موضوع گردوغبار در حال حاضر اکثر سرزمین ملی را تحت‌الشعاع قرار داده است، گفت:  به نظر می‌رسد با توجه به وقوع پدیده وارونگی در فصل سرما احتمالا منابع آلاینده دیگری نیز به این معضلات اضافه خواهد کرد.او افزود: می‌توان مدعی شد در نظریه جدید سهم منابع ثابت با مدل قبلی که مربوط به سال‌های گذشته است، متفاوت شده و باید فاکتورهای جدیدی در این موضوع در نظر گرفته شود. درحال حاضر صنایعی به صورت نقطه‌ای مستقر هستند که چندین برابر یک خودرو و‌دیگر منابع آلاینده متحرک، آلودگی ایجاد می‌کنند.  حیدرزاده بیان کرد: پایش بیش از‌ هزار مورد واحد صنعتی، تولیدی و خدماتی، ارایه 80 مورد اخطاریه زیست‌محیطی رفع آلایندگی، یک مورد پلمب و 33‌مورد نمونه‌برداری حاصل اقدامات صورت‌گرفته در این برنامه گشت و پایش‌ها بوده است. وی اظهار داشت: در این رابطه 74 واحد صنعتی و تولیدی آلاینده جدید شناسایی شد که نام آنها در لیست صنایع آلاینده قرار گرفت.


تعداد بازدید :  187