شماره ۵۹۷ | ۱۳۹۴ پنج شنبه ۴ تير
صفحه را ببند
همایش ملی «رمضان در آیینه اقوام ایرانی، تنوع فرهنگی و وحدت معنوی»

همایش ملی «رمضان در آیینه اقوام ایرانی، تنوع‌فرهنگی و وحدت معنوی» به همت پژوهشکده مردم‌شناسی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری دهم تیر و در آستانه میلاد با سعادت امام حسن(ع) برگزار می‌شود.
علیرضا حسن‌زاده، رئیس پژوهشکده مردم‌شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری با اعلام این خبر گفت: همزمان با برگزاری این همایش از سه کتاب با نام‌های چکیده مقالات همایش، مردم‌نگاری رمضان و رمضان در آیینه فرهنگ اقوام ایرانی رونمایی خواهد شد.
به‌گفته وی در این همایش از سید احمد وکیلیان صاحب آثار ارزشمند در زمینه مردم‌شناسی و فرهنگ عامه با نام «رمضان در فرهنگ مردم» تجلیل می‌شود.
حسن‌زاده با اشاره به برنامه‌های جنبی این نمایشگاه تصریح کرد که نمایشگاه عکس «جلوه‌های رمضان در فرهنگ مردم ایران» نیز در حاشیه همایش ملی «رمضان در آیینه اقوام ایرانی، تنوع فرهنگی و وحدت معنوی» برگزار خواهد شد.
رئیس پژوهشکده مردم‌شناسی اظهارداشت: همایش یاد شده توسط پژوهشکده مردم‌شناسی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، دبیرخانه دایمی میراث مشترک اقوام ایرانی و با همکاری موسسه فرهنگی اکو، مرکز اسناد فرهنگی آسیا، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، موزه ملی و موسسات و مراکز مرتبط دیگر برگزار می‌شود.
حسن‌زاده با اشاره به این‌که همایش ملی «رمضان در آیینه اقوام ایرانی، تنوع فرهنگی و وحدت معنوی» دهم تیرماه از ساعت 14تا 18 برگزار خواهد شد خاطرنشان ساخت که شرکت در این همایش برای علاقه‌مندان آزاد است.


تعداد بازدید :  99