شماره ۵۹۶ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۳ تير
صفحه را ببند
خبر

استعفای استاندار قم برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی
سخنگوی وزارت کشور گفت: تعدادی از مدیران وزارت کشور ازجمله برخی از استانداران برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی از سمت خود استعفا کردند. به گزارش فارس، حسینعلی امیری افزود: محمدصادق صالحی‌منش، استاندار قم به منظور شرکت در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی استعفای خود را به رحمانی‌فضلی، وزیر کشور تقدیم کرد.

عضو حزب مؤتلفه اسلامی: شرایط برای اصولگرایان تغییر کرده است
اسدالله بادامچیان با بیان این‌که ما با تحقق همگرایی در جریان اصولگرایی وارد رقابت‌های درونی با خود نخواهیم شد، اظهار کرد: البته سازوکارهای انتخاباتی باید در جلسات دیگری مطرح شود اما تاکنون در جلساتی که گذاشته‌ایم بسیار موفق بوده‌ایم و از زمانی که مسئولیت کمیته استان‌های شورای همگرایی اصولگرایان بر دوش بنده آمده است، مسئولیت‌مان بسیار سنگین شده است تا بتوانیم نظمی را در سامان دادن به جریان اصولگرایی بدهیم. به گزارش مهر، وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که مشکلاتی که اصولگرایان در انتخابات مجلس نهم و ریاست‌جمهوری یازدهم داشته‌اند تا چه اندازه حل شده است، تأکید کرد: امروز آن شرایط عوض شده، همان‌طور که این شرایط در مدل ائتلافی ۶+۵ و ۸+۷ تغییر کرده است. منتهی راهکارهای انتخابات باید جداگانه پیگیری شود و ما در جلسات صرفا همگرایی را دنبال می‌کنیم. بادامچیان در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این‌که آیا در جلسات وحدت اصولگرایان مدل ائتلافی ارایه شده است یا خیر گفت: بله، مدل‌هایی ارایه شده است و ما درحال بررسی روی آنها هستیم، اما سازوکار وحدت با سازوکار انتخابات به‌طور جداگانه پیگیری می‌شود. عضو شورای مرکزی حزب موتلفه با بیان این‌که امروز در جریان اصولگرایی سه جلسه درحال برگزاری است، تأکید کرد: یک مجموعه به دنبال همگرایی هستند، یک مجموعه نیز سازوکار انتخابات را پیگیری می‌کنند و یکی از جلسات هم شامل نشست‌های حزب موتلفه با تشکل‌های گوناگون اصولگرایی می‌شود.

معاون سیاسی وزیر کشور: جبهه یکتا باید مجوز بگیرد
محمدحسین مقیمی، معاون سیاسی وزارت کشور با اشاره به فعالیت جبهه یکتا گفت: «در میان احزاب و تشکل‌های سیاسی جدید، جبهه یا حزبی به نام یکتا نداریم و لذا اقدامات سیاسی آنها غیرقانونی محسوب می‌شود، البته آنها می‌توانند درخواست مجوز بدهند و سپس به فعالیت بپردازند. مقیمی تأکید کرد: اگر جبهه یکتا قصد انجام فعالیت سیاسی در قالب یک تشکل را داشته باشد، باید به دنبال مجوز برود. وی درخصوص برهم‌زنندگان مراسم ارتحال امام نیز گفت: جلوی این افراد گرفته شده و وزارت کشور با برهم‌زنندگان مراسم‌های رسمی مخالف است و در صورت شناسایی این افراد، آنها را به دستگاه‌های قضایی تحویل می‌دهد.


تعداد بازدید :  332