شماره ۵۹۶ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۳ تير
صفحه را ببند
قهرمان 4 دوره کیک‌بوکسینگ جهان به ایران می‌آید
« هوست» رونی‌کلمن نشود

شهروند| پس از سفر جنجالی رونی‌کلمن به ایران، حالا مردی در حد واندازه‌های شهرت او در رشته‌ای دیگر به کشورمان خواهد آمد. طبق قول و قرارهای صورت گرفته، «ارنستو هوست» قهرمان 4 دوره بالاترین سطح کیک‌بوکسینگ جهان اواخر مرداد به ایران می‌آید تا در روزهای 22 تا 28 مرداد کلاس‌های موسوم به استاژ فنی را در تهران برای علاقه‌مندان و مربیان این رشته مهجور مانده برگزار کند. گفته می‌شود کلاس‌ها در مازندران، قزوین و استان فارس هم شکل می‌گیرد؛ او می‌آید تا بلکه این رشته نه چندان کامل در کشور ما جانی دوباره بگیرد.
افسانه بزرگ
دوری ما از کیک‌بوکسینگ باعث شده نام نفر اول این رشته کمتر از امثال کلمن آشنا باشد اما به هرحال او هم مانند ستاره‌های سایر رشته‌ها از ارزش و احترامی جهانی برخوردار است پس برخورد شایسته با ارنستو می‌تواند خاطرات دوران جنجالی حضور کلمن را از اذهان بزداید.
«هوست» کیست؟
ارنستو فریتز هوست، ملقب به «آقای کامل» 11 جولای 1965 در هلند به دنیا آمد و تا قبل از اعلام بازنشستگی در پایان فینال‌سال 2006، عناوین ریز ودرشت زیادی به‌دست آورد. استعداد او در این عرصه به قدری زیاد بود که در اولین حضور حرفه‌ای‌اش در کیک بوکسینگ با 28‌سال سن، عنوان نایب‌قهرمانی را به‌دست آورد. ارنستو در ادامه راه هر چقدر بزرگ‌تر شد، افتخارات دانه‌درشت‌تری کسب کرد و درنهایت‌سال 2008، عنوان بهترین ورزشکار رشته خودش را به بالای سر برد؛ آنچه پاداشی به همه تلاش‌هایش بود.
آمار رقابت‌ها
مرد در آستانه سفر به ایران هر چند به اندازه فلوید می‌وودر، بوکسور تاریخ‌ساز، کارنامه بی‌شکستی ندارد اما با بردن 99 بازی از 121 رقابت(میانگین 1.2 برد درهر رقابت) حداقل در کیک‌بوکسینگ بی‌رقیب نشان می‌دهد. 22 رقابتی که با نتیجه‌ای غیراز برتری ارنستو پایان یافت، 21 شکست و یک تساوی برای او در پی داشت. هوست 11 بار ضربه فنی شده و 62 بار بلای مشابه‌ای سر رقیبانش آورده است.
عاقبت    به خیری؟
این ورزشکار مطرح که‌ سال 2006 کیک‌بوکس را کنار گذاشت، قطعا نمی‌داند در جریان استقبال از رونی کلمن، چه اتفاقی رخ داد. حالا دوستداران نه چندان پرتعداد کیک‌بوسینگ امیدوارند این‌بار با یکی از اسطوره‌های بزرگ ورزش دنیا، برخورد بهتری صورت بگیرد؛ اتفاقی که رخ دادنش منوط به برنامه‌ریزی مشخص و داشتن یک اسپانسر برای هماهنگی بیشتر و بازخورد مالی مناسب از این حضور شگفت‌انگیز یکی از بهترین ورزشکاران تاریخ ورزش است. هوست معمولا برای انجام برنامه‌های تبلیغاتی به کشورهای مختلف می‌رود وحالا ایران امیدوار است از سفر اخیر، خاطره به یادماندنی برای او بر جای بماند.


تعداد بازدید :  287