شماره ۵۹۶ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۳ تير
صفحه را ببند
گفت‌وگو با علی‌نژاد، رئیس فدراسیون ووشو:
حضور مربی کشتی در ووشو عجیب نیست

شهروند| ملی‌پوشان ووشو با حضور مربیان جدید این روزها کار خود را برای حضور در مسابقات جهانی آغاز می‌کنند. در همین رابطه گفت‌وگویی را با رئیس فدراسیون ووشو ترتیب دادیم تا از حال و هوای ووشو در فاصله چندماه تا آغاز رقابت‌های جهانی باخبر شویم. صحبت‌های مهدی علی‌نژاد با «شهروند» را در ادامه می‌خوانید:
‌ وضع تیم‌ملی ووشو برای حضور در مسابقات جهانی چگونه است؟
از چند ماه قبل تیم جوانان ما کار خود را برای حضور در مسابقات جهانی آغاز کرده و باید تا چند هفته دیگر در مسابقات جهانی شرکت کند اما در بخش بزرگسالان هنوز کار به صورت جدی شروع نشده است. تیم‌ملی تالو از روز دوشنبه کار خود با مربی چینی که آوردیم،‌ آغاز کرده است. سانداکاران هم احتمالا از اول مردادماه نیز زیر نظر حسین اوجاقی کارش را پیگیری می‌کند.
 چند روز قبل یکی از مربیان تیم‌ملی را منصوب کردید که قبلا یک کشتی‌گیر بوده و همین حاشیه‌هایی را ایجاد کرده است...
50، 60‌درصد تکنیک‌های ووشو تکنیک‌های درگیری هستند که خیلی نزدیک به فنون کشتی است. بعد از مشورت با مدیرفنی تیم‌های ملی و برخی دیگر از اساتید تصمیم گرفتیم که از یک مربی کشتی استفاده کنیم تا بتواند خیلی بهتر این فنون را به ملی‌پوشان بیاموزد. درنهایت نیز با هماهنگی فدراسیون کشتی،‌ رضایی‌منش که از قهرمانان کشتی بوده کار خود را با تیم‌های ملی ووشوی ایران آغاز کرده است.
 ‌ بهتر نبود از مربی‌ای استفاده می‌کردید که حداقل با ووشو آشنایی داشته باشد؟
علیرضا رضایی‌منش زیر نظر سرمربیان ما کار می‌کند و آنها مکانیزم و قوانین ووشو را به این مربی می‌گویند. البته اینطور هم نیست که اصلا آشنایی نداشته باشد. خیلی نباید روی این مسأله حساس بود، مانند این است که‌ انگار ما یک بدنساز برای تیم‌ملی آورده‌ایم.
 بگذریم، از مربی چینی تیم‌ملی تالو راضی هستید؟
تا الان که عملکرد این مربی خیلی خوب بوده است. به‌هرحال چینی‌ها در ووشو و به‌ویژه تالو تخصص بالایی دارند و ما هم باید برای پیشرفت در این رشته از دانش آنها استفاده کنیم.
 برخی انتقاد می‌کردند که چرا باید از چین که رقیب ما در دنیای ووشو است، مربی بیاوریم. این انتقاد را قبول دارید؟
در بخش تالو ما فاصله زیادی با چینی‌ها داریم و اصلا رقیب آنها به حساب نمی‌آییم. در ضمن یادمان نرود که در همان رشته ساندا که ما الان این‌قدر پیشرفت کردیم و مدعی قهرمانی جهان هستیم،‌ رشدمان را مدیون چینی‌ها بوده‌ایم. در ساندا نیز مربیان چینی ابتدا آمدند و باعث پیشرفت شدند.
 برای مسابقات جهانی هدف‌گذاری شما چیست؟
هنوز زود است که بخواهیم نتایج ایران در این رقابت‌ها را پیش‌بینی کنیم اما تلاش و هدفمان این است که نایب قهرمانی گذشته خود را حفظ کنیم. من بارها گفته ام که به این زودی نمی‌توانیم به چینی‌ها برسیم و قهرمان جهان شویم. شاید در برخی از اوزان آنها را شکست دهیم اما در مجموع قطعا زورمان به آنها نمی‌رسد.
 ماجرای لژیونر شدن الهه منصوریان به کجا انجامید؟
درباره الهه منصوریان که به صورت رسمی درخواستی به ما داده نشد. فقط این مسأله بدون هماهنگی با فدراسیون در رسانه‌ها مطرح شده بود و وقتی ما خواستیم که نامه رسمی بزنند، چیزی به دستمان نرسید. بر سر این مسائل من خیلی دقت می‌کنم تا قوانین حرفه‌ای رعایت شود.


تعداد بازدید :  163