شماره ۵۹۶ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۳ تير
صفحه را ببند
مدیرکل دفتر حفاظت از منابع آب کشور با تأکید بر وضع بحرانی آب خبر داد:
آغاز «مرگ زمین» در ایران

مهر| مدیرکل دفتر حفاظت از منابع آب کشور گفت: آب‌های زیرزمینی شرایط خوبی ندارند، بسیاری از چاه‌ها دچار افت سطح آب شده و تبعات آن به صورت نشست زمین که به آن «مرگ زمین» می‌گوییم خود را نشان داده است، اتفاقی که قابل برگشت نیست.
سیدمسعود مصطفوی پیرامون مدیریت منابع آبی کشور با بیان این‌که ۹۰‌درصد از مرگ زمین و کاهش ذخایر آب‌های زیرزمینی مربوط به ۲۰‌سال گذشته است، ادامه داد: فرصت‌های زیادی در طول این سال‌ها از دسترس مردم خارج کردیم و در این زمینه مردم و مسئولان هر دو سهیم هستند.
او گفت: ما مشکل تأمین نداریم، عمده مسأله ما کاهش سطح روان آب‌ها و آب‌های سطحی است، اگرچه سازمان هواشناسی مقدار روان آب‌های متأثر از ریزش‌ها را ۱۸‌درصد بیان می‌کند اما آمار ما بیش از ۲۰‌درصد است. حتی در آب‌های سطحی بیش از ۵۵‌درصد کاهش روان‌آب‌ها را مشاهده می‌کنیم.
مدیرکل دفتر حفاظت از منابع آب کشور ادامه داد: بیش از ۵۰‌میلیارد مترمکعب جایگاه‌های ذخیره آب برای تأمین نیاز‌ها ساخته‌ایم اما در بلندمدت که نگاه می‌کنیم اگر جریانات آب‌های سطحی ما بیش از ۶۸‌میلیارد مترمکعب است، در‌ سال جاری اردیبهشت‌ماه این رقم کمتر از ۳۰‌میلیارد مترمکعب است.

 


تعداد بازدید :  246