شماره ۵۹۶ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۳ تير
صفحه را ببند
از تالار چه خبر

   30‌ درصد معاملات در دست 5 کارگزاری| بنابر آمار منتشر شده توسط اداره آمار و اطلاعات بازار در 3 ماهه اول امسال از 104 کارگزار فعال در بورس اوراق بهادار، 97 کارگزار در معاملات آنلاین فعال بوده‌اند. بررسی عملکرد کارگزاران بورس اوراق بهادار در سه ماه نخست امسال نشان می‌دهد ۳۰‌درصد از کل معاملات در اختیار ۵ کارگزاری بوده است. براساس این گزارش بیش از 33‌درصد از کل معاملات الکترونیکی در این مدت در 5 کارگزاری انجام شده است که به ترتیب کارگزاری‌های مفید با 23.51درصد، بانک کشاورزی با 3.01درصد، آگاه با 2.81درصد، بانک ملی با 2.24‌درصد و مبین سرمایه با 2.24‌درصد رتبه‌های اول تا پنجم را به نام خود ثبت کردند.

   صدور 6 حکم جدید در سازمان بورس| در احکام جداگانه‌ای، عیسی حسین‌پناه، به سمت مدیر نظارت بر بورس‌ها و بازارهای سازمان بورس، معتمد، به سمت مدیر نظارت بر نهادهای مالی، بیک‌زاده، به سمت رئیس اداره نظارت بر ناشران بورسی، شاکری به سمت مدیر نظارت بر بازار اولیه، صابر جعفروند، به سمت رئیس اداره نظارت بر ناشران فرابورسی و محمد علی‌زاده، به سمت مدیر نظارت ناشران منصوب شدند.

   عرضه 60‌هزار تن مواد پلیمری| روز گذشته، حدود 60‌هزار تن مواد پلیمری در تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران عرضه شد. در این روز و در مجموع، بیش از 196‌هزار تن انواع کالا در بازارهای فیزیکی و فرعی بورس کالای ایران عرضه شد.

   شائبه تخلف در معاملات 2 پالایشگاه| علی صحرایی، معاون عملیات بازار شرکت بورس درباره معاملات روز دوشنبه دو پالایشگاه اصفهان و بندرعباس توضیحاتی ارایه کرد و از بررسی موضوع در کمیته تخلفات خبر داد . وی درباره معاملات 2 پالایشگاه اصفهان و بندرعباس که با حذف سفارش خرید حدود 40‌میلیون سهمی و خرید بیش از 2‌میلیون سهم پالایشگاه اصفهان توسط 8 نفر و طرح شائبه‌ای همراه بود، توضیح داد: در رابطه با حذف سفارش 40میلیون سهم این دو شرکت، کمیته تخلفات درحال رسیدگی است که باید نتایج بررسی‌ها مشخص شود. بنابراین در این شرایط نمی‌توان از قطعی بودن یا نبودن تخلف سخن گفت.

 


تعداد بازدید :  252