شماره ۵۹۶ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۳ تير
صفحه را ببند
اقتصاد جهان

افزایش در بورس‌های آسیایی| روز سه‌شنبه به دلیل خوشبینی در بازار به دلیل مذاکرات درباره بدهی‌های یونان، بورس‌های آسیایی با افزایش روبه‌رو شدند. شاخص Nikkei225، 1.9‌درصد رشد کرده و به 20809.42 واحد رسید. شاخص بورس شانگهای نیز با 0.6‌درصد افزایش به رقم 4503.79 واحد دست یافت. (آسوشیتدپرس)

سرمایه‌گذاری ژاپن در انرژی هند| شرکت «سافت بانک» ژاپن 20‌میلیارد دلار در پروژه‌های انرژی خورشیدی هند سرمایه‌گذاری خواهد کرد. قرار است این پروژه‌ها تا 2022 میلادی صدگیگاوات برق تولید کنند. علاوه بر این شرکت، موسسه «فاکس کان» تایوان و «بارتی انترپرایسز» هند نیز در این پروژه‌ها سرمایه‌گذاری خواهند کرد. (تایم)

نگرانی از اشباع بازار جهانی نفت| بازار جهانی نفت در تلاطم پیشی گرفتن بیش از حد عرضه بر تقاضا قرار گرفته است. درحالی‌که عربستان‌سعودی اعلام کرده که آماده افزایش ظرفیت تولید روزانه نفت خود به میزان
 1.5 تا ۲‌میلیون بشکه است، احتمال می‌رود لیبی تا ماه آینده میلادی تولید خود را به دو برابر، یعنی ۸۰۰‌هزار بشکه در روز افزایش دهد. البته ایران به دنبال راهی برای برگرداندن تولید خود به سطح قبل از تحریم‌های ‌سال۲۰۰۸ میلادی، یعنی ۴‌میلیون بشکه در روز است، این درحالی است که تولید نفت ایران در ماه «می» ۲‌میلیون و۸۰۰‌هزار بشکه در روز گزارش شده است. (بلومبرگ)

عرضه مخلوط نفت ایران-ونزوئلا| رئیس شرکت دولتی نفت ونزوئلا گفت: الجزایر، آنگولا، ایران و نیجریه تمایل دارند تا نفت سبک خود را با نفت سنگین ونزوئلا برای دریافت قیمت بهتر مخلوط کنند. این اقدام با هدف ایجاد نوع جدیدی نفت که می‌تواند با نفت آمریکا و کانادا رقابت کند، انجام می‌شود. (رویترز)


تعداد بازدید :  271