شماره ۵۹۶ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۳ تير
صفحه را ببند
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری اعلام کرد:
مطالعات توجیهی ترافیکی هتل فرشته در شورای شهر بررسی می‌شود

شهروند| رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران از شهرداری خواست مطالعات و پیوست‌های ترافیکی هتل فرشته را جهت بررسی در شورا ارایه دهد تا دغدغه ذینفعان شهری و ساکنان محله در مورد ایجاد مشکلات ترافیکی احتمالی مورد بررسی دقیق قرار گیرد.
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران، در سخنان خود در صحن شورای شهر تهران  به مسأله ساخت هتل فرشته که این روزها در رسانه‌ها مطرح و مورد توجه است اشاره کرد و گفت:  اطلاعاتی درباره این هتل در رسانه‌ها منتشر شده که با بررسی‌هایی که ما انجام دادیم و جلسه‌ای که با شهردار منطقه و معاونت شهرسازی و بازدیدی که از پروژه داشتیم مغایرت دارد. هرچند که باید بگوییم رسانه‌ها خود ناظران خوبی بر شهر و مدیران آن هستند و این مسأله موجب گسترش نظارت اجتماعی می‌شود اما یک انتقاد دارم از برخی سایت‌ها و همین‌طور بعضی از اعضای شورا که اطلاعات غلطی می‌دهند و موجب انتشار اطلاعاتی می‌شوند که افکار عمومی را به اشتباه می‌اندازد.  این عضو شورا ادامه داد: براساس نوشته یکی از سایت‌ها این هتل 57 طبقه دارد، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که این هتل دارای 46 طبقه است و مصوبه کمیسیون ماده 5 و مصوبه شورای شهر در ارتباط با مجوز ساخت هتل را دارد. این هتل در کل 11 طبقه زیر زمین نسبت به گذر پایین دارد و فاصله بین گذر پایین تا گذر بالا 6 طبقه است که یک اختلاف سطح 6 طبقه‌ای با ارتفاع بلند بین گذر پایین و گذر بالا وجود دارد و بالای گذر بالا ( گلپاد) 30 طبقه مجوز ساخت هتل داده شده است.
او با اشاره به این‌که در سایت‌های مزبور بعضا گفته شده است، گذر دسترسی هتل 5 متری است اعلام کرد:  این هتل یک گذر 18 متری و دو گذر 12 متری مطابق طرح تفصیلی به آن هتل دسترسي دارند و سرمایه‌گذار در مورد گذرهای پایین و بالا به هتل فضای مکث قابل توجهی را اختصاص داده است تا امکان تردد به این هتل سهل‌تر شود.
سالاری افزود: حدود 40‌درصد کل بنا از 10600 مترمربع به فضای مفید هتل و تجاری اختصاص دارد و مابقی مشاعات اعم از راهروها و پارکینگ و لابی‌ها تخصیص داده شده است.
سالاری گفت:  شورای اسلامی شهر تهران می‌بایست شهرداری را ملزم كند مطالعات و پیوست‌های ترافیکی این پروژه بررسی شود در شورا ارایه دهد تا دغدغه ذینفعان شهری و ساکنین محله در مورد ایجاد مشکلات ترافیکی احتمالی مورد بررسی دقیق قرار گیرد. رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران همچنین با اشاره به انتشار مطالعات مرکز پژوهش‌های مجلس در مورد تبعات درآمدهای ناپایدار کلانشهرها به‌ویژه کلانشهر تهران اظهار داشت: علاوه بر مبحث مربوط به فروش تراکم و تبعات ناشی از آن، ازجمله افزایش جمعیت در کلانشهرها که در این پژوهش مورد اشاره قرار گرفته، به مشکلاتی مانند آلودگی هوا، افزایش جرم و جنایت، کاهش کیفیت زندگی و... نیز در مورد تصمیماتی که در دهه 60 در دولت در ارتباط با لزوم خودکفایی شهرداری‌های کلانشهر‌ها در مورد تأمین اعتبارات لازم و بودجه گرفته شده، اشاره کرده است و قرار بود دولت در مدت 6ماه لایحه‌ای را مبنی بر نحوه تأمین درآمدهای کلانشهرها ارایه دهد و به سمت ایجاد درآمدهای پایدار حرکت کند که متاسفانه بعد از دو دهه انجام نشده مورد نقد قرار گرفته است.
سالاری همچنین به تصمیم وزارت راه و شهرسازی در ارتباط با ایجاد شهر فرودگاهی در جنوب تهران اشاره کرد و گفت:  ایجاد 25 شهرک تجاری، مسکونی، گردشگری و رفاهی در محدوده 13700 هکتاری فرودگاه امام خمینی و مجموعه چنین تصمیماتی ایجاب می‌کند که شورای شهر تهران با توجه به این‌که جایگاه ویژه‌ای در بین شوراهای اسلامی شهر و روستا دارد و به‌عنوان نماد شوراهای کشور مطرح است و ظرفیتی که اعضای شورای شهر تهران در سابقه عملکرد شورا دارند در این زمینه پویاتر و فعال‌تر عمل کند. من معتقدم در این زمینه ارتباط و رصدکردن موضوعات کلان که مرتبط با مدیریت شهری، یا در حوزه اختیارات نهاد شورا و شهرداری‌هاست، شورای شهر تهران آنچنان که توقع می‌رود اقدام نمی‌کند، پیشنهاد من این است که ما به این میزان درگیر روزمرگی نباشیم و یک اتاق فکری در شورای شهر تهران ایجاد کنیم که همه موضوعات از این دست که مرتبط با اساس و فلسفه وجودی نهاد شورا و اختیارات شورا و نظارت شورا می‌باشد، تشکیل شود.


تعداد بازدید :  270