شماره ۵۹۴ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۱ تير
صفحه را ببند
دیگر ققنوس یک افسانه نیست

احسان نصیری مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان البرز

دکتر اعلام کرد خون‌رسانی به مغزش متوقف و دچار مرگ مغزی شده است؛ اما قلبش همچنان می‌زند، قلبی که می‌تواند سال‌های دیگر هم بتپد... آلبرت انیشتن وصیت کرده بود که اعضایش را اهدا کنند. چشمانش را به انسانی بدهند که هرگز طلوع آفتاب را ندیده است، قلبش را به کسی هدیه دهند که تپش‌های قلبش به شماره افتاده، تک‌تک اعضای بدنش را بکاوند و آنچه که سبب حیات و خشنودی کسی می‌شود را بردارند و به افراد نیازمند هدیه بدهند. اگر آنچه را که گفته برایم انجام دهید، همیشه زنده خواهم ماند.
اگر چشمانمان را باز کنیم، خواهیم دید دیگر ققنوس یک افسانه نیست؛ ققنوس‌های زمان ما روز به روز بال می‌گشایند و به ده‌ها نفر زندگی می‌بخشند. «اهدای‌عضو، اهدای‌زندگی» شعاری تلخ اما آرامش‌بخش برای خانواده‌هایی که نمی‌خواهند باور کنند دفتر زندگی فرزندشان بسته شده است، در عین حال نظاره‌گر تپش‌های قلب او در وجود فرد دیگر هستند.
سالانه ده‌ها نفر بر اثر مرگ مغزی از دنیا می‌روند اما از این تعداد، افراد کمی حاضر به اهدای عضو می‌شوند؛ عملی که می‌تواند زندگی بسیاری از افراد را از مرگ نجات دهد. با داشتن کارت اهدای عضو، فرد به پزشکان اجازه می‌دهد اعضای بدنش را اهدا کنند؛ حتی در شرایطی که خانواده با این کار مخالفت می‌کنند. حالا که در ماه مبارک رمضان در ماه بندگی خدا هستیم، چه بهتر که مانند پروردگارمان بخشندگی را سرلوحه کار قرار دهیم و با اهدای اعضای‌مان به دیگران زندگی ببخشیم؛ به مصداق آیه 32 سوره مائده که هر کس انسانی را زندگی بخشد، گویا همه‌ مردم جهان را زندگانی بخشیده است.

 


 


تعداد بازدید :  251