شماره ۵۹۴ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۱ تير
صفحه را ببند
قائم‌مقام موسسه تنظیم و نشر آثار امام:
برای انتشار خاطرات از امام(ره) مجوز لازم است

حمید انصاری قائم‌مقام موسسه تنظیم، نشر و حفظ آثار امام‌خمینی(ره) در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار کرد: در انتشار خاطرات مربوط به امام نیز طبق قانون «نحوه حفظ آثار و یاد حضرت امام» باید از موسسه مجوز بگیرند. انصاری تصریح کرد: امروز ممکن است هرکسی سنگ امام و انقلاب را به سینه بزند ولی در رفتار، گفتار و کردارش جور دیگری عمل کند. خط امام همین خطی است که امام در زندگی خودشان داشتند. اصولش را هم فرموده‌اند و باید استخراج کنیم و بیان کنیم، این می‌شود خط امام. آنها که امام را می‌شناسند، خط امام را هم می‌شناسند؛ می‌دانند امام نظرش درباره دشمن و نظام استکبار و سایر مسائل چه بوده است.
انصاری خاطرنشان کرد: هر نوع تحریف یا زاویه گرفتن از این اصول و محکمات اندیشه امام می‌تواند به‌سرعت در رویکردها تأثیر بگذارد. لذا مسأله بسیار خطیر و اساسی است و همگان به‌خصوص کسانی که در متن حیات نظام جمهوری اسلامی ایران نقشی دارند باید مراقب  این بخش باشند.
انصاری خاطرنشان کرد: گاهی هم ممکن است فردی خاطره‌ای نقل می‌کند که می‌دانیم هیچ‌وقت امام را ندیده است، این بحث دیگری است،کما این‌که در همین خاطراتی که بعضا چاپ شده افرادی خاطراتی نقل می‌کنند که اصلا سنشان به دوران امام نمی‌رسد. گاهی هم گوینده خاطره قصد خلاف‌گویی ندارد ولی دچار فراموشی شده و خلط مباحث شده است. قائم‌مقام موسسه تنظیم و نشر آثار امام(ره) در پاسخ به سوال تسنیم مبنی بر «چطور درباره اسناد جعلی موسسه ورود می‌کند اما درباره خاطره نه؟ مگر همین خاطره‌ها به‌عنوان سند در تاریخ ثبت نمی‌شود؟» گفت: نقل خاطرات مقوله دیگری است، عنوانش خاطره است. گوینده خاطره می‌گوید، من در جایی با امام بودم یک‌وقت این جایی که دارد می‌گوید، در یک جمع عمومی است که ما مستنداتش را داریم. صوت و تصویر و فیلم داریم. ولی یک‌وقت می‌گوید، من در جلسه‌ای خصوصی خدمت امام بودم و صحبتی شد، در این‌جا مورد به مورد را موسسه نمی‌تواند تأیید یا تکذیب و اظهارنظر بکند با کدام مبنا و مستند می‌توانیم بر نقلی صحه بگذاریم یا آن را رد کنیم؟


تعداد بازدید :  189