شماره ۵۹۴ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۱ تير
صفحه را ببند
در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر مطرح شد:
تأکید رئیس‌جمهوری بر تلاش هماهنگ نهادهای عمومی و مردمی برای نجات معتادان

حجت‌الاسلام حسن روحانی در جلسه ستاد مبارزه با موادمخدر، با تأکید بر اینکه معتادان، اعضایی از جامعه هستند که گرفتار شده‌اند، گفت: برای نجات افرادی که گرفتار معضل اعتیاد شده‌اند، باید همه نهادهای مرتبط، تلاش‌های خود را متمرکز کنند.
به گزارش ایلنا، روحانی، مشارکت گسترده‌تر سازمان‌های مردم‌نهاد را در بخش پیشگیری و درمان معتادان ضروری دانست و اظهار کرد: جمع‌آوری معتادان، درمان و صیانت آنها پس از طی دوره درمان، امور مهمی هستند که باید به تدریج و با انجام مراقبت‌های لازم، به گروه‌های مردم‌نهاد واگذار شود.
رئیس‌جمهوري همچنین به موضوع کنترل مرزها و فداکاری و مجاهدت‌های نیروهای نظامی و انتظامی برای جلوگیری از قاچاق موادمخدر اشاره کرد و گفت: با فداکاری نیروهای مردمی و انتظامی، از انتقال گسترده مواد مخدر به سمت غرب و به‌ویژه اروپا از طریق ایران تا حد امکان جلوگیری شده اما آنها و سایر کشورها نیز باید درک کنند که مشکل مواد مخدر فقط مربوط به ایران نیست و در این عرصه باید مسئولیت‌های خود را بپذیرند و انجام دهند. وی در ادامه با تأکید بر این‌که باید آسیب‌ها و خطرات اجتماعی را دسته‌بندی کنیم و در مرحله بعدی، همه دست‌به‌دست هم، توان خود را برای مبارزه با این آسیب‌ها متمرکز کنیم، گفت: یکی از نکاتی که در این فرآیند باید مورد توجه قرار گیرد درک بیشتر نسل جوان از خطرات این‌گونه مواد است. باید راه تفریح و نشاط سالم جوانان بیش از پیش هموار شود. در این جلسه ابتدا دکتر رحمانی‌فضلی، وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر، ضمن ارایه گزارش از عملکرد این ستاد و ارزیابی چالش‌های پیش رو، پیشنهاداتی را مطرح كرد.


تعداد بازدید :  178