شماره ۵۹۴ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۱ تير
صفحه را ببند
روی خط خبر

همزمان با برگزاری جشن گلریزان ستاد دیه صورت گرفت
کمک یک‌میلیارد و ۵۰۰‌میلیون ریالی رهبر معظم انقلاب برای آزادی زندانیان نیازمند
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، همزمان با برگزاری بیست و هشتمین همایش گلریزان ویژه کمک به آزادی زندانیان نیازمند، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، یک‌میلیارد و ۵۰۰‌میلیون ریال به این امر خداپسندانه اختصاص دادند. جشن گلریزان هر ‌سال در ماه مبارک رمضان، به همت ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند با حضور جمعی از مسئولان و خیّرین نیکوکار در تهران و شهرهای مختلف کشور برگزار می‌شود.

توضیحات وزارت کشور درباره حواشی مراسم تشییع شهدا و شکل‌گیری جبهه یکتا
سخنگوی وزارت کشور گفت: وزیر کشور به استاندار تهران دستور داده است که بررسی‌های لازم را درباره اتفاقات روز تشییع پیکر شهدا در تهران انجام دهد. حسینعلی امیری در گفت‌وگو با ایسنا،. درباره مسأله توهین به رئیس‌جمهوری در حرم مطهر امام(ره) گفت: ‌من پیش از این اعلام کرده‌ام که حفظ نظم و امنیت حرم برعهده سپاه بوده و قرار شده است که سپاه این مسأله را پیگیری کند. تاکنون گزارشی از این بابت به دست ما در وزارت کشور نرسیده است. سخنگوی وزارت کشور همچنین درباره جبهه تازه تأسیس «یکتا» خاطرنشان کرد: براساس قانون هرگونه فعالیت حزبی باید براساس مجوز باشد و کسی که می‌خواهد حزب تشکیل دهد تقاضای خود را به کمیسیون ماده 10 احزاب ارایه دهد. در این کمیسیون بررسی‌های لازم انجام گرفته و براساس استعلامات اجازه تشکیل حزب داده شده و پروانه صادر می‌شود. احزابی که این فرآیند را طی نکرده باشند درواقع غیرقانونی هستند.امیری با اشاره به این‌که تاکنون جبهه یکتا هیچ درخواستی به کمیسیون ماده 10 نداده و هیچ مجوزی هم برای این جبهه صادر نشده است، گفت: فعالیت جبهه‌ها نیز همانند احزاب به مجوز نیازمند است.

رئیس بنیاد امید ایرانیان: اصلاح‌طلبان و اعتدالیون راهی جز ارایه لیست واحد ندارند
محمدرضا عارف گفت: اصلاح‌طلبان و اعتدالیون در انتخابات مجلس شورای اسلامی راهی جز اجماع و ارایه یک لیست واحد ندارند. به گزارش ایرنا، عارف روز شنبه در پاسخ به این سوال که در انتخابات ریاست‌جمهوری شاهد اجماعی بودیم که منجر به پیروزی شد، آیا در انتخابات مجلس نیز امکان چنین اجماعی بین اصلاح‌طلبان و اعتدالگراها وجود دارد؟ افزود: من واژه ائتلاف را برای آن مقطع به کار می‌برم، اگر در‌ سال 92 به صورت اختیار این ائتلاف اتفاق افتاد و نتیجه را دیدیم، برای ‌سال 94 ضرورت است؛ ما ضرورت اجماع را داریم نه ائتلاف. وی ادامه داد: اگر این اجماع حاصل شود، آن وقت بحث ائتلاف را با بخشی از اصولگرایان میانه‌رو و معتدل دنبال می‌کنیم. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ارتباط با آخرین هماهنگی‌های اصلاح‌طلبان برای انتخابات گفت: هنوز وارد مصداق نشده‌ایم و اکنون زود است.

وزیر اسبق آموزش و پرورش: استیضاح وزیر آموزش و پرورش از اشتباهات استراتژیک مجلس است
وزیر اسبق آموزش و پرورش، استیضاح علی‌اصغر فانی در این مقطع زمانی را از اشتباهات استراتژیک مجلس دانست و گفت: به دلیل شرایط خاص اقتصادی و سیاسی کشور پاسخ به انتظارات خارج از توان دولت است. حسین مظفر، نماینده مردم تهران و معاون نظارت مجلس روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا با تأکید بر این‌که فانی فرزند آموزش و پرورش و دارای کوله‌باری ارزشمند از تجربیات و تخصص است، اظهار داشت: فانی فردی است که به دلیل مسئولیت‌های مختلف در آموزش و پرورش تجربه گرانسنگ کسب کرده است. وی ادامه داد: محروم کردن نظام تعلیم و تربیت در این مقطع زمانی و در این شرایط از وجود چنین عنصر خدمتگزاری جفا به این عرصه خواهد بود. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اشکالاتی که همکاران در مجلس مطرح کرده‌اند مانند پیگیری فضای آموزش، تأمین معیشت فرهنگیان و توسعه عدالت آموزشی خارج از اختیارات وزیر است. مظفر ادامه داد: اگرچه حق معلمان و حق دستگاه تعلیم و تربیت است که به این انتظارات پاسخ مثبت داده شود و حل مسائل آموزش و پرورش و معلمان در رأس اولویت‌های هر دولتی قرار گیرد. وی یادآور شد: این انتظارات از همه وزیران آموزش و پرورش گذشته و حال وجود داشته است اما به دلیل شرایط خاص اقتصادی و سیاسی کشور پاسخ به این انتظارات خارج از توان دولت است. وزیر اسبق آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: این مشکلات نباید به حساب بی‌تفاوتی یا ناتوانی وزیر گذاشته شود چرا که توانمند‌ترین افراد مطرح اگر در شرایط کنونی در جایگاه وزیر آموزش و پرورش قرار گیرند به تنهایی نه توان حل این مشکلات را دارند و نه به خواسته‌ها عمل می‌شود. مظفر تأکید کرد: در هر صورت در شرایط کنونی و با افرادی که مطرح هستند فانی خیرالموجودین است و باید به او فرصت بیشتری داده شود.


تعداد بازدید :  201