شماره ۵۹۴ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۱ تير
صفحه را ببند
تهدید اولیویرا، بومی‌زدایی و شایعه بازگشت قلعه‌نوعی
تراکتور، مزرعه‌اش را شخم می‌زند

شهروند| 38 روز از قربانی‌شدن تراکتورسازی در عجیب‌ترین هفته پایانی تاریخ لیگ ایران می‌گذرد و باشگاه پرهوادار تبریزی به جای تلاش برای شروعی دوباره در فصل لیگ برتر به دست خودش درحال تجربه سقوطی آزاد است.
مشکلات  مالی
معضلات مقطع فعلی نایب‌قهرمان فصل گذشته لیگ‌برتر با مشکلات مالی شروع می‌شود. این تیم درحال حاضر 9 بازیکن سرباز دارد و از آنجایی که تیم نظامی محسوب می‌شود، اعلام کرده اولویتش در فصل نقل و انتقالات، خرید بازیکن سرباز از سایر تیم‌هاست؛ آنچه درواقع نشان‌دهنده مشکلات مالی تیم است. این اقدام به صورت موازی پروژه بومی‌زدایی مدیرعامل غیربومی تیم را کلید زده است. همه‌کاره فعلی تراکتورسازی قصد دارد سربازهای غیربومی مفید سایر تیم‌ها را جانشین بازیکنانی بومی مانند حبیب گردانی، احمد کامدار و... کند و در اولین اقدام، مهدی کیانی، کاپیتان فصل قبل تیم را بعد از 7‌سال حضور کنار گذاشت. این اقدامات، اعتراض هواداران هنوز عصبانی از اتفاقات هفته پایانی فصل گذشته را در پی داشته اما انگار این غیربومی‌سازی با قدرت در جریان است!
بدون بازیکن جدید
درحالی که برخلاف وعده‌های قبلی حتی یک بازیکن هم رسما به تراکتورسازی نپیوسته، مهدی کیانی، حامد لک(یکی ازعوامل پررنگ قهرمانی از دست رفته فصل قبل) میر‌هانی‌هاشمی، حبیب گردانی، محسن دلیر و چند بازیکن دیگر در لیست خروج تیم قرار دارند. در این بین وضع تونی اولیویرا هم نامشخص است. سرمربی پرتغالی پس از اتفاقات عجیب و غریب فصل قبل به وطنش رفته و درست مانند برانکو اعلام کرده تا زمانی که حقوق معوقه‌اش را دریافت نکند به تهران پا نمی‌گذارد.
یک شایعه عجیب
شایعه جدایی او، تبریز را ترسانده است؛ چه به خاطر محبوبیتش در تبریز و چه به دلیل نام گزینه جانشینی او؛ امیر قلعه‌نوعی! او در دوران مربیگری در تراکتورسازی با لقب «امیرپاشا» مورد استقبال قرار گرفت اما در ادامه با بدترین الفاظ از سوی آذری‌ها به تهران بدرقه شد و حالا نامیدن از او به‌عنوان گزینه پررنگ جانشینی اولیویرا، تبریزی‌ها را ناخودآگاه به روزهای نه چندان آرام گذشته برده است. درصورت بازنگشتن اولیویرا، تراکتورسازی مربی تنها افتخار تاریخش(قهرمانی در جام حذفی) را از دست می‌دهد و گفته می‌شود یک مرد منفور برای تبریزی‌ها روی نیمکت می‌نشیند؛ اتفاقی که اگر با مدیریت کنترل نشده تراکتورسازی توام شود، می‌تواند نایب‌قهرمان 2 فصل لیگ برتر را به قهقرا ببرد.

 


تعداد بازدید :  174