شماره ۵۹۴ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۱ تير
صفحه را ببند
آرش میراسماعیلی، نایب‌رئیس فدراسیون جودو در گفت‌وگو با «شهروند»:
میران ملی‌پوش شود، من هم برمی‌گردم!
تا بعد از المپیک به فکر جذب مربی خارجی نیستیم

شهروند| نایب‌رئیس فدراسیون جودو که اخیرا اختلافاتی را با رئیس فدراسیون بر سر سرمربی تیم‌ملی پیدا کرده بود،‌ معتقد است از این پس تمام تصمیمات در این فدراسیون با مشورت گرفته می‌شود و هیچ شخصی ازجمله خودش نمی‌تواند درباره موضوعات کلان تصمیم‌گیری کند. با این حال میراسماعیلی هرگونه اختلاف در میان مدیران فدراسیون جودو را رد کرده و به کسب سهمیه المپیک 2016 خوش‌بین است. در ادامه گفت‌وگوی «شهروند» را با آرش میراسماعیلی می‌خوانید:
 ‌ از خبر عجیبی که دیروز در رسانه‌ها منتشر شد،‌ شروع کنیم. محمود میران واقعا در 41 سالگی قصد بازگشت به تیم‌ملی را دارد؟
میران از بزرگان جودوی ایران است و تا چند ماه قبل هم سرمربی تیم‌ملی جوانان بود. او چند روز قبل این مسأله را مطرح کرد که می‌خواهد بار دیگر به میادین جودو بازگردد و ما هم به او اعلام کردیم که بهتر است در رده پیشکسوتان به ادامه فعالیتش در جودو بپردازد، حالا نمی‌دانم او چه تصمیمی گرفته است.
‌ اما میران اعلام کرده می‌خواهد بیاید و برای کسب سهمیه المپیک مسابقه دهد!
این مسأله باید در شورای فنی فدراسیون مطرح شود و فکر نمی‌کنم بتوان به صورت شخصی درباره آن تصمیم گرفت. شاید هم آمادگی بدنی میران آن‌قدر خوب است که به خودش اطمینان دارد و گفته که می‌خواهد سهمیه المپیک بگیرد. اگر واقعا در هر فردی این پتانسیل باشد که سهمیه المپیک را بگیرد،‌ ما مانع او نمی‌شویم اما فعلا تصمیمی درخصوص میران گرفته نشده است. میران باید صبر کند تا این موضوع در شورای فنی مطرح شده و بعد اگر مجوزی صادر شد، او به اردوی تیم‌ملی برود.
  ‌ با این شرایط شما که سنتان خیلی پایین‌تر از میران است، قصد ندارید به تیم‌ملی برگردید؟
خدا را چه دیدید،‌ شاید هم این اتفاق بیفتد(با خنده). من دیگر به ورزش حرفه‌ای فکر نمی‌کنم و آن‌قدر مشغله مدیریتی در فدراسیون دارم که دیگر نتوانم به این مسائل فکر کنم. به نظرم باید میدان را برای جوانان خالی کنیم تا آنها بتوانند استعدادهای خودشان را نشان دهند. دیگر زمان قهرمانی ما گذشت.
 ‌ اخیرا با رئیس فدراسیون بر سر سرمربی تیم‌ملی اختلافاتی داشتید. هنوز هم این اختلاف‌نظرها وجود دارد؟
این مسأله آن‌قدر بزرگ نبود که برخی سعی کردند،‌ اینطور آن را جلوه دهند. جلساتی داشتیم و سوءتفاهمات حل شد و تیم‌ملی نیز با قدرت به کارش ادامه می‌دهد. در ضمن حتی بیشتر از گذشته سعی داریم که تصمیمات را به صورت گروهی اتخاذ کنیم و در مورد مسائل کلان یک نفر، نظر شخصی خودش را ندهد.
‌ چند ماه قبل از تلاش فدراسیون برای جذب مربی خارجی جهت هدایت تیم‌ملی بزرگسالان خبر داده بودید. اتفاق جدیدی رخ داده است؟
در آن برهه از سوی فدراسیون جهانی به ما اعلام شد که بهتر است بعد از المپیک این کار را انجام دهیم که مربیان مطرح آزاد هستند. الان هم در برهه حساسی قرار داریم و نمی‌توانیم در تیم‌ملی تغییری به وجود آوریم. البته
 هم اکنون در تیم‌های جوانان و نوجوانان از مربیان کره‌ای استفاده می‌کنیم که نتایجش را در آینده خواهیم دید.
 ‌ با این شرایط، به کسب سهمیه المپیک برزیل چقدر امیدوار هستید؟
تمام هدفمان در تیم‌ملی بزرگسالان همین است. در تیم‌ملی بزرگسالان نیز ورزشکارانی را داریم که باید در ماه‌های آینده برای کسب سهمیه تلاش کنند. در میان ورزش‌های رزمی، در جودو کسب سهمیه شرایط بسیار سخت‌تر است اما اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، می‌توانیم 2، 3 سهمیه کسب کنیم.


تعداد بازدید :  172