شماره ۵۹۴ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۱ تير
صفحه را ببند
عدد خبر

6.7 درصد رشد شاخص کل تولید کارگاه‌های بزرگ صنعتی

بانک مرکزی اعلام کرد شاخص کل تولید کارگاه‌های بزرگ صنعتی کشور در ‌سال 1393 بر مبنای‌ سال پایه 1390 به عدد 92.9 رسید که در مقایسه با‌ سال 1392 معادل 6.7‌درصد افزایش یافته است. در ‌سال 1393 شاخص تولید 14 گروه صنعتی در مقایسه با‌ سال 1392 افزایش داشته‌اند که گروه «صنایع تولید وسایل نقلیه موتوری، تریلر و نیم تریلر» با رشدی معادل 51.2‌درصد بیشترین میزان رشد را تجربه کرده است.

22 درصد دانش‌آموختگان بیکارند

حسن طایی معاون وزیر کار با اشاره به این‌که اقتصاد باید ۷‌درصد رشد کند تا شرایط اشتغال دانش‌آموختگان فراهم شود، گفت: نرخ بیکاری این گروه درحال حاضر حدود ۲۲‌درصد است. او با بیان این‌که همه دستگاه‌ها در ایجاد اشتغال نقش دارند، افزود: درحال حاضر ۲۲‌میلیون فرد شاغل در اقتصاد ایران حضور دارند و ۲ و نیم‌میلیون نفر هم بیکارند که براساس آمار رسمی مرکز آمار، نرخ بیکاری 11.5‌درصد است.

40.7 درصد  کاهش تلفات جاده‌ها

جواد هدایتی مدیرکل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری با اشاره به کاهش تلفات سوانح رانندگی محورهای برون شهری در فروردین امسال، گفت: تلفات در محورهای برون‌شهری و راه‌های روستایی 40.7‌درصد کاهش یافته است. او افزود: در فروردین امسال تلفات ناشی از سوانح رانندگی در محورهای برون‌شهری 10.2‌درصد کاهش داشته است. همچنین تلفات سوانح رانندگی روستایی از ۱۵۰ نفر در فروردین ۹۳ به ۸۹ نفر در فروردین امسال رسید که ۶۱ نفر کاهش را نشان می‌دهد.

685 میلیون دلار کالا به عراق صادر شد

مجید قربانی‌فراز مسئول دفتر عراق در سازمان توسعه تجارت ایران گفت: طی دو ماهه ابتدای‌ سال 94 حدود 685‌میلیون دلار صادرات کالا در قالب موادغذایی، محصولات ساختمانی به‌خصوص سیمان به عراق انجام شده و رقمی به ارزش 5‌میلیون دلار نیز واردات قراضه و ضایعات صورت گرفته است. وی افزود: این درحالی است که در دو ماهه ابتدای‌ سال 93 میزان صادرات به عراق رقمی به ارزش يك میلیارد دلار بوده و این کاهش به دلیل مسائل امنیتی و اجتماعی عراق بوده است.

 


تعداد بازدید :  235