شماره ۵۹۴ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۱ تير
صفحه را ببند
گزیده خوانی

   قیمت‌گذاری جدید عوارض آزادراهی| مقداد رحیمیان مدیرکل دفتر مشارکت‌ها و جذب سرمایه‌گذاری راه و شهرسازی از اجرایی‌شدن دستورالعمل جدید کيفیت خدمات‌دهی و بهره‌برداری آزادراهی خبر داد و گفت: قیمت‌گذاری جدید عوارض آزادراهی از اول تیرماه اجرا می‌شود. او افزود: در قیمت‌گذاری عوارض نیز معیار نخست آن است که بتوان ۲۵‌درصد از درآمد هزینه‌های نگهداری را پوشش داد که الباقی ۷۵‌درصد به سرمایه‌گذاران برمی‌گردد. هم‌اکنون در ۹ آزادراه کشور این اتفاق می‌افتد اما در ۹ آزادراه بعدی این اتفاق نمی‌افتد.
  عدم تغییر دستورالعمل واردات خودرو| وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: تغییری در دستورالعمل واردات خودروي سواری توسط واردکنندگان انجام نشده است. مطابق با دستورالعمل ابلاغی، واردات خودروي سواری توسط اشخاص حقیقی و حقوقی فاقد نمایندگی رسمی، منوط به عقد توافقنامه بین اشخاص مذکور و شرکت نمایندگی رسمی خودروی مورد نظر جهت ارایه خدمات دوره گارانتی و وارانتی  است.
  افزایش مدت قرارداد خرید برق از 5 به 20 سال| هوشنگ فلاحتیان معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: مدت قرارداد خرید تضمینی برق از سرمایه‌گذاران انرژی‌های تجدیدپذیر از 5‌ به 20‌سال افزایش یافته است، البته این افزایش مدت قرارداد هنوز برای اجرا ابلاغ نشده بلکه داریم روی آن مطالعه می‌کنیم تا برای انواع انرژی‌های نو، متناسب با هزینه‌های تولید، نرخ متفاوتی را تعیین کنیم.
  20تا 30‌درصد صرفه‌جویی در مصرف انرژی ساختمان| احمدرضا توکلی مجری طرح بهینه‌سازی مصرف انرژی سازمان بهره‌وری انرژی (سابا) از تدوین استاندارد ملی سامانه کنترل هوشمند ساختمان خبر داد. او درباره مزیت‌های این طرح، گفت: وقتی استانداردهای طرح تدوین شود و مردم در ساختمان‌های خود آن را اجرا کنند، به‌طور متوسط 20 تا 30‌درصد مصرف انرژی در ساختمان‌ها کاهش می‌یابد.
  صادرات خدمات فنی و مهندسی سامانه سوخت به3 کشور| سیدمحسن روحانی مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به واردات کارت‌های هوشمند سوخت از کشورهای کره‌جنوبی و چین از مذاکره با برخی از کشورها به منظور صادرات دانش فنی سامانه هوشمند و نظام سهمیه‌بندی سوخت خبر داد. او گفت: اکنون مذاکرات با مسئولان
 سه کشور عراق، سوریه و ونزوئلا به منظور صادرات خدمات فنی و مهندسی و دانش فنی سامانه هوشمند سوخت انجام شده است.


تعداد بازدید :  177