شماره ۵۹۴ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۱ تير
صفحه را ببند
بازار جهانی

تعویض رایگان ‌هارد رایانه‌های مک اپل
کاربران رایانه‌های ‌آی مک 27 اینچی که با مشکل آسیب دیدن ‌هارد دیسک‌هایشان مواجه هستند می‌توانند رایگان این ‌هاردهای سه ترابایتی را تعویض کنند. این کار تنها در مورد برخی مدل‌های ‌آی مک صورت می‌گیرد که در بازه زمانی دسامبر ‌سال 2012 تا سپتامبر 2013 ساخته شده باشند. برخی گزارش‌های منتشر شده حاکی است که ‌هارد‌دیسک‌های تعدادی از ‌آی مک‌های مذکور دچار مشکل بوده و تحت شرایط خاصی از کار می‌افتند و لذا اپل تصمیم گرفته این ‌هارد دیسک‌ها را به رایگان تعویض کند.‌ هاردهای معیوب ساخت شرکت سی‌گیت هستند. در گذشته مشکلات مشابهی برای‌ هارد دیسک‌های یک ترابایتی ساخت شرکت سی‌گیت به وجود آمده بود که در آن مورد هم اپل مجبور به تعویض آنها شد.

تولید پیشرفته‌ترین هواپیمای فضایی - نظامی جهان
آمریکا در قالب پروژه‌ای محرمانه درحال ساخت هواپیمای فضایی فوق مدرنی است که با برخورداری از قابلیت‌های نظامی، جایگزین هواپیمای افسانه‌ای SR-۷۱ خواهد شد. اگرچه هواپیمای پیشرفته SR-۷۱ پس از ۳۳‌سال سرویس‌دهی در ‌سال ۱۹۹۸ بازنشسته شد، اما همواره از آن به‌عنوان سریع‌ترین هواپیمای نظامی جهان یاد می‌شود. حالا قرار است نسخه جدید این هواپیما با نام SR-۷۲ ساخته شود. این هواپیمای فوق مدرن قابلیت‌های فراوانی دارد که ۶۵۰۰ کیلومتر پرواز شناسایی بدون توقف، آن هم درحالی‌که به تجهیزات و تسلیحات نظامی پیشرفته مجهز است از مهم‌ترین آنها به‌شمار می‌آید. طراحان این هواپیما را به گونه‌ای ارایه کرده‌اند که نه‌تنها قابلیت بالایی در حمله به اهداف مورد نظر دارد بلکه با برخورداری از تجهیزات پیشرفته جاسوسی می‌تواند تصاویر مختلفی تهیه و جمع‌آوری کند.

الزام اپراتورهای آمریکایی به انسداد هرزنامه‌های پیامکی
براساس تصمیم کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا در صورت درخواست مشترکان تلفن همراه، اپراتورهای مربوطه موظف به مسدود کردن پیامک‌های تبلیغاتی و دیگر پیام‌های ارسالی ناخواسته هستند. براساس این دستور اپراتورها همچنین می‌توانند ربات‌‌های تلفنی را که به‌طور خودکار با میلیون‌ها شماره تماس گرفته و پیام‌های تبلیغاتی ضبط شده را پخش می‌کنند، بلوکه کنند. پیش از این برخی اپراتورهای تلفن‌ همراه در آمریکا مدعی شده بودند که نمی‌توانند جلوی مزاحمت‌های ناشی از ارسال انبوه پیام‌های تبلیغاتی را بگیرند ولی با ابلاغ قانون جدید آنها نیز دیگر بهانه‌ای نخواهند داشت. کارشناسان می‌گویند اظهاراتی از این دست صرفا بهانه‌تراشی برای کسب درآمد از طریق ارسال این نوع پیام‌هاست و فناوری مورد نیاز در این زمینه در اختیار تمامی اپراتورهای مخابراتی قرار دارد. قانون جدید شرکت‌های مخابراتی را ملزم به طراحی و بکارگیری ابزاری می‌کند که به مشتریان امکان دهد خود این پیام‌های مزاحم را بلوکه کنند. کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا تنها در‌ سال 2014 بیش از 215‌هزار شکایت از مردم آمریکا در همین مورد دریافت کرده بود. این شکایات در چند مورد به جریمه‌های سنگین اپراتورهای تلفن همراه منجر شده بود.


تعداد بازدید :  170