شماره ۵۹۴ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۱ تير
صفحه را ببند
پرسه در بازار

از گوشت و مرغ منجمد استقبال نشد

گوشت و مرغ منجمد در ماه رمضان مورد استقبال قرار نگرفت. عباس والوزی، معاون شرکت پشتیبانی امور دام با اعلام این خبر گفت: قبل از آغاز ماه رمضان حدود 33‌هزار تن گوشت قرمز و گوشت مرغ منجمد دولتی به استان‌های کشور ارسال شد که البته در هر استان ذخایر قابل توجهی نیز از این محصولات وجود داشت اما به دلیل پایین بودن قیمت گوشت قرمز و گوشت مرغ در بازار ماه رمضان، مردم استقبال چندانی از مرغ و گوشت منجمد دولتی نداشتند. او ادامه داد: درحال حاضر قیمت گوشت قرمز منجمد دولتی (ران، سردست و گردن) کیلویی 21‌هزار تومان است و هر کیلوگرم گوشت مرغ منجمد دولتی نیز در بازار ماه رمضان 5100 تومان عرضه می‌شود. به گفته والوزی درحال حاضر گوشت قرمز کیلویی 25‌هزار تومان و گوشت مرغ تازه نیز در بازار کیلویی 5500 تا حدود 6000 تومان است.

ثبات قیمت خرما در آستانه رمضان

در آستانه ماه رمضان امسال هیچ افزایش قیمتی در بازار خرید و فروش انواع خرما اتفاق نیفتاد.
 علی‌اصغر موسوی، دبیر انجمن خرما درباره قیمت خرما با توجه به فرارسیدن ماه رمضان، گفت: هیچ افزایش قیمتی در بازار مشاهده نشده و قیمت این محصول نسبت به‌ سال گذشته دچار تغییر نشده است.
او همچنین قیمت هر کیلو خرمای مضافتی کرمان را 8 تا 9‌هزار تومان و نرخ خرمای پیارم را 18‌هزار تومان اعلام کرد. دبیر انجمن خرما قیمت هر کیلو خرمای کبکاب را نیز 20‌هزار تومان اعلام کرد و گفت بازار خرما در ماه رمضان امسال ثبات قیمت را تجربه کرد و هرگونه افزایش قیمت احتمالی به صورت خودسرانه بوده است.

توزیع میوه قاچاق توسط تعاونی مصرف فرهنگیان!

با وجود ممنوعیت واردات، جولان میوه‌‌های فرنگی در بازار همچنان ادامه دارد و در این میان، قاچاقچیان میوه‌های ممنوعه را وارد کشور و در بازار توزیع می‌کنند. این در شرایطی است که علی محسنی، معاون دفتر امور میوه‌های سردسیری و خشک وزارت جهادکشاورزی اعلام کرد: براساس ماده ۱۶ قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی واردات تمام اقلام میوه به استثنای موز، آناناس، انبه، نارگیل و پاپایا (خربزه درختی) به کشور ممنوع است و وزارت جهادکشاورزی همواره بر اجرای صحیح این قانون تأکید دارد. این موضوع درحالی رخ می‌دهد که ناصر مدیحی، رئیس شعبه ۱۴ تعزیرات حکومتی تهران با اشاره به ورود یک محموله پرتقال قاچاق به مهر گفته است که محموله قاچاق میوه توسط یک تعاونی مصرف فرهنگیان خریداری شده تا آن را در میان اعضای خود تقسیم کند اما این محموله بعد از خرید سر از میدان میوه و تره‌بار درآورده است.


تعداد بازدید :  190