شماره ۵۹۴ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۱ تير
صفحه را ببند
اقتصاد جهان

حمایت چین از تجارت الکترونیک| تجارت الکترونیک چین طی سال‌های اخیر رشد زیادی کرده است. بر همین اساس دولت قوانینی را ارایه کرده که شامل سیاست‌های مالیاتی با هدف افزایش مصرف داخلی و انجام پروژه‌های آزمایشی برای آسان‌تر کردن پرداخت‌های برون‌مرزی است. از زمان اجرای آزمایشی این نوع پرداخت در چین در‌ سال 2013 این کشور 3.32‌میلیارد دلار از آن درآمد داشته است. (رویترز)

سرمایه‌گذاری عربستان در روسیه| دولت عربستان‌سعودی و صندوق سرمایه‌گذاری دولتی روسیه تفاهمنامه‌ای برای سرمایه‌گذاری مشترک 10‌میلیارد دلاری امضا کرده‌اند. همچنین این دولت‌ها درباره همکاری برای توسعه انرژی هسته‌ای با یکدیگر توافق کرده‌اند. (رویترز)

دارایی ثروتمندان جهان 70‌هزار ‌میلیارد دلار می‌شود| دارایی ثروتمندترین افراد کره زمین در 2014 میلادی رشد متوسطی داشت. براساس آمار موجود کمتر از یک‌درصد جمعیت کره زمین تا 2017 میزان ثروت خود را به 70‌هزار‌ میلیارد دلار خواهند رساند. (اینترنشنال بیزینس تایمز)

رتبه شاخص آسیب‌پذیری ایران بدون تغییر| بنیاد صلح در جدیدترین گزارش خود موسوم به شاخص کشورهای آسیب‌پذیر ۲۰۱۵ اعلام کرد رتبه ایران در ‌سال‌جاری میلادی تغییری نکرده و این کشور در جایگاه ۴۴ باقی مانده است. ایران در ‌سال 2014 امتیاز 87.2 را کسب کرده بود که نسبت به ‌سال پیش از آن 2.5 امتیاز کمتر بود و با 7 پله صعود در جایگاه 44 در میان 177 کشور جهان قرار گرفته بود. (بنیاد صلح)

 


تعداد بازدید :  186