شماره ۵۹۴ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۱ تير
صفحه را ببند
طرح مشکلات خانواده‌ها در محافل مذهبی ماه رمضان در آذربایجان غربی

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی گفت:   مشکلات خانواده‌ها با همکاری سخنرانان در محافل مذهبی ویژه ماه مبارک رمضان و مساجد در سطح استان مطرح می‌شود.
شهلا تاجفر در جلسه آموزش مهارت‌های زندگی که با حضور مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی مرتبط برگزار شد، افزود:   در این راستا 30 موضوع خاص و مهم با همکاری ادارات کل اموربانوان و خانواده و تبلیغات اسلامی استان انتخاب شده که در طول شب‌های ماه مبارک رمضان در محافل مختلف مورد بحث قرار می‌گیرند.
وی اضافه کرد: سعی داریم با این اقدام، زمینه آموزش مهارت‌های زندگی را با استفاده از ظرفیت ماه مبارک رمضان دربین خانواده‌ها و جوانان استان فراهم کنیم.
وی اظهار کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته، سخنرانی‌های مذهبی در مساجد در شب‌های ماه مبارک رمضان تاثیرگذاری بسیار زیادی دارند که نباید از این ظرفیت غافل بود.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی ادامه داد:   طلاق و عوامل پیشگیری از آن، روابط همسران، آثار عمده سختگیری والدین، صرفه‌جویی و جلوگیری از اسراف، حجاب و عفاف، بهداشت خانه و تغذیه خانواده، امر به معروف و نهی از منکر، توصیه‌هایی برای تقویت و تحکیم زندگی مشترک و سبک زندگی اسلامی ازجمله مهم‌ترین موارد انتخاب شده برای بحث در شب‌های ماه مبارک رمضان در آذربایجان‌غربی هستند.
وی گفت: اغلب این موارد، توصیه‌های تاکیدی مقام معظم رهبری در حوزه ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی هستند.
تاجفر تأکید کرد: باید به روش‌های مختلف مهارت‌های زندگی را به جوانان به‌ویژه دختران بیاموزیم تا بتوانیم در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی گسترده غرب تاثیرگذار باشیم.


تعداد بازدید :  72