شماره ۵۹۳ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۳۱ خرداد
صفحه را ببند
ابهام درباره غیبت و حضور بانوان در ورزشگاه
والیبال پرحاشیه، همچنان می‌برد

شهروند| تیم‌ملی والیبال کشورمان بعد از پیروزی برابر آمریکا در نخستین دیدار خانگی‌اش، امشب بار دیگر مقابل مدافع عنوان قهرمانی لیگ جهانی قرار می‌گیرد تا به پشتوانه حضور پرشور مردم یک 3 امتیاز دیگر از این تیم کسب و یانکی‌ها را بدون امتیاز راهی کشورشان کند.
فاصله تا جایگاه دومی
با این‌که ایران در 3 بازی اخیر خود توانسته 9 امتیاز کسب کند و در مجموع با 10 امتیاز در رده سوم این گروه قرار دارد اما به نظر می‌رسد حتی در صورت پیروزی در بازی امشب هم خیلی امیدی به کسب جایگاه دومی نیست. کلید رسیدن ایران به دور بعدی با توجه به پیروزی لهستان مقابل روس‌ها در بازی نخست، رویارویی با لهستانی‌ها در تهران است. شاید فقط 2 برد متوالی مقابل این تیم، بتواند ایران را برای صعود به دور بعدی امیدواركند.
حضور بانوان
با این‌که به صورت رسمی چند روز قبل از بازی ایران و آمریکا اعلام شد که هیچ‌کدام از بانوان نمی‌توانند این دیدار را از نزدیک مشاهده کنند، عکس‌هایی بعد از دیدار جمعه منتشر شد که حضور چند خانم در سالن را نشان می‌داد. هنوز هیچ‌کس مسئولیت ورود این چند خانم را برعهده نگرفته و باید دید که در بازی‌های آینده نیز این اتفاق تکرار خواهد شد یا خیر. شنیده می‌شود این چند خانم دورگه بوده و همراه با خانواده خود به ورزشگاه آمده است؛‌ اگرچه یکی از گویندگان خانم شبکه خبر نیز در سالن حضور داشته که این موضوع با انتقادهایی از سوی سایر خبرنگاران زنی که مجوز حضور در سالن را نگرفتند، مواجه شده است. با این حال همچنان خطر محرومیت از بازی‌های خانگی ایران را تهدید می‌کند. همچنین معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده همچنان موافقتش با حضور بانوان را اعلام کرده و در مطلبی سوال پرسیده که چرا تا 2‌سال قبل حضور بانوان ممنوع نبوده است؟
خداحافظی ظریف؟
فرهاد ظریف که بعد از همراهی تیم‌ملی در 4 بازی ابتدایی لیگ جهانی از لهستان به بهانه مصدومیت به ایران بازگشت، دل پری از مسئولان دارد. او که با وجود رفع مصدومیت جایی در ترکیب تیم‌ملی مقابل آمریکا نداشت، دراین‌باره می‌گوید:  «از وقتی که از لهستان به ایران برگشتم تماسی با من گرفته نشد، کسی سراغی از من نگرفت و بعید می‌دانم تا پایان مسابقات هم اتفاقی رخ بدهد و کسی به سمت من بیاید. خداحافظی در ایران کار مسخره‌ای است. فکر می‌کنید اگر این کار را انجام دهم چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ تنها چند رسانه خبر خداحافظی‌ام را منتشر می‌کنند و کسی باز هم سراغی از من نمی‌گیرد. یک نفر تکلیف مرا مشخص کند که آیا می‌خواهند من در تیم‌ملی باشم یا نه.»
گام دوم را محکم‌تر بردار
قطعا امشب بار دیگر شاهد حضور پرشور هواداران والیبال در سالن آزادی هستیم تا شاگردان کواچ بتوانند نتیجه بازی نخست را تکرار کنند. آمریکایی‌ها که تا به حال در چنین جوی بازی نکرده بودند، شاید امشب بهتر از قبل باشند اما ایران اگر می‌خواهد صعود کند، محکوم به پیروزی در این دیدار است و باید گام دوم را محکم‌تر بردارد تا از پس مدافع عنوان قهرمانی لیگ جهانی بربیاید.

 


تعداد بازدید :  166