شماره ۵۹۳ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۳۱ خرداد
صفحه را ببند
جام‌جهانی زنان با حاشیه‌های فراوان به مرحله حذفی رسید
رویاهایی که در راه است

شهروند| نتایج عجیب و غریب، گل‌های فراوان، توانایی فنی بالا و البته مشکلات حاشیه‌ای از هفتمین دوره جام‌جهانی زنان در کانادا یک مورد خاص ساخته است. با پایان مرحله گروهی این رقابت‌های 24 تیمه، 16 تیم اول و دوم و 4 تیم برتر سوم گروه‌های شش‌گانه به جمع 16 تیم برتر راه یافتند و بامداد امروز در اولین بازی‌های مرحله یک‌هشتم‌نهایی سوئد به مصاف آلمان رفت، چین رویاروی کامرون قرار گرفت و  امشب برزیل مقابل استرالیا می‌ایستد. بازی‌های امروز و بامداد فردا به وقت ما هم داستان جالب خود را دارند. فرانسه، کره‌جنوبی را در پیش دارد و کانادای میزبان رویاروی سوییس می‌ایستد. در 2 بازی پایانی این مرحله هم نروژ با انگلیس و آمریکا با کلمبیا روبه‌رو می‌شوند. در مرحله گروهی شاهد عجایبی بودیم. برای اولین‌بار در تاریخ تورنمنت‌های معتبر دنیا در یک دوره بازی، 2بازی با زدن 10 گل از سوی یک تیم تمام شد؛ برتری 10 بر صفر مقابل ساحل‌عاج و پیروزی 10 بریک سوییس بر اکوادور! اما اوضاع و احوال، قهرمان شگفتی‌ساز دوره قبل فعلا خوب است. ژاپن مقتدرانه هر 3 بازی مرحله ‌گروهی را برد و 4 گل زد و فقط یک گل خورد. انگار آنها برای قهرمانی مجدد نقشه‌های زیادی تدارک دیده‌اند!
سایر تیم‌های خوب
برزیل نشان داده تنها در فوتبال مردان قدرتمند نیست و در فوتبال زنان هم بسیار تکنیکی نشان می‌دهند. آنها هر 3 بازی مرحله گروهی را بردند و با آسودگی خاطر می‌روند تا پس از آلمان 2007، اولین قهرمان دو دوره متوالی جام‌جهانی زنان نام بگیرند. دیگر تیم خوب این مرحله، آلمان بود که با وجود از دست دادن یک بازی، خیلی خوب با جدایی مصدومان کنار آمد و با 7 امتیاز، به‌عنوان صدرنشین به دور بعد راه یافت.
استفاده از بازیکن مرد
به نظر می‌رسد تیم‌ملی زنان کره‌جنوبی در جام‌جهانی زنان از یک بازیکن مرد استفاده کرده که اگر این موضوع ثابت شود فیفا به‌عنوان بالاترین نهاد فوتبالی وارد جنجال جدیدی می‌شود و اگر این جرم ثابت شود، دنیای فوتبال تحت‌تأثیر قرار می‌گیرد. البته این برای اولین‌بار نیست که فوتبال زنان درگیر چنین مسأله‌ای می‌شود. 2 دوره پیش بازیکنان مرد تیم آفریقای‌جنوبی به جرم حضور در لباس زنان محاکمه شدند و یک‌بار هم بازیکنی ژاپنی به جرم فریب و حضور مردانه در پوشش تیم زنان از فوتبال محروم شد. در فوتبال ما هم یک مورد از این مسائل مشاهده شد. شهریورماه‌ سال ۸۸ برای نخستین بار، شایعه حضور 4 بازیکن دوجنسه در ترکیب تیم‌ملی فوتبال بانوان ایران بر سرزبان‌ها افتاد و گفته شد، ‌4 بازیکن سابق تیم‌ملی خانم نبوده و ‌مشکل جنسیتی دارند. هرچند دامنه شایعات در آن زمان بسیار گسترده بود، فریده شجاعی، نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال ‌به شدت این موضوع را تکذیب کرد.

 


تعداد بازدید :  190