شماره ۵۹۳ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۳۱ خرداد
صفحه را ببند
خبر

تعزیرات حکومتی اعلام کرد: جریمه 900‌میلیون تومانی شرکت آبلیموی دست‌چین
شهروند| رئیس شعبه 54 اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: رأی پرونده شرکت تولیدی آبلیموی دست‌چین اخیرا قطعی و این شرکت به پرداخت 9‌میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شد.
مرتضی خدایی بیان کرد: پیش از این در آبان‌ سال گذشته مقرر شد همه محصولات شرکت دست‌چین ازجمله دادلی، گلدست و نوش آگین از سطح عرضه جمع‌آوری شود و به تبع آن سازمان استاندارد هم اعلام کرد این کالا نشان استاندارد ندارد و باید جمع‌آوری شود.
او گفت: اکنون که رای این شرکت قطعی شد، فروش و عرضه این کالا ممنوع است و سازمان تعزیرات حکومتی با عرضه‌کنندگان این کالا برخورد جدی می‌کند.
خدایی افزود: ‌سال گذشته که با این شرکت برخورد کردیم محصولاتی با نشان استاندارد توزیع می‌کرد که این نشان واقعی نبود و پس از آزمایش اقلام توزیعی نیز مشخص شد که این محصولات قابلیت مصرف انسانی ندارد و موادی شیمیایی است.
رئیس شعبه 54 اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران درخصوص کارخانه‌ها و نشان‌های دیگر آبلیمو و آبمیوه گفت: پرونده‌های زیادی از این شرکت‌ها هم‌اکنون در تعزیرات درحال بررسی است که برای بخشی از این شرکت‌ها هنوز رأیی صادر نشده است و آزمایش‌های صورت گرفته حاکی از این است که این محصولات قابلیت مصرف انسانی ندارد.
خدایی افزود: این محصولات نه‌تنها آبلیموی ناخالص هم نیست بلکه آبِ لیمو نیست و فرآورده شیمیایی است. بیشتر این کالاها با نشان استاندارد و مجوز بهداشت توزیع می‌شود.

براساس «طرح تجمیع 2» و از ابتدای تیرماه انجام می‌شود
حذف 6 معاونت دانشگاه آزاد
ایسنا| رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از اجرای «طرح تجمیع 2»، از ابتدای تیرماه ‌سال‌جاری خبر داد و گفت: در طرح تجمیع2 ، 15معاونت تبدیل به 9‌معاونت شده است.
دکتر حمید میرزاده با بیان این‌که 75 واحد و مرکز تحقیقات در «طرح تجمیع یک» تجمیع شده‌اند، گفت: به‌طورکلی هدف طرح‌های تجمیع، کاهش هزینه‌های دانشگاه، افزایش بهره‌وری، چابک‌سازی سازمان، کاهش بروکراسی و سالم‌سازی اقتصادی دانشگاه است. دانشگاهی که 50‌درصد دانشجوی کاردانی به کارشناسی را به دلیل کاهش جمعیت دانشجویی و افزایش تعداد رقبا از دست داده است، دو راه برای بقا دارد، یک افزایش درآمدها از طریق فعالیت‌های اقتصادی و اقتصاد دانش‌بنیان و دو، کاهش هزینه‌ها.
او با تأکید بر این‌که در «طرح تجمیع یک» ماهانه 600‌میلیون تومان صرفه‌جویی می‌شود، ادامه داد: سازمان مرکزی که با شعاع 15 کیلومتر در پاسداران تهران مستقر بود، براساس «طرح تجمیع‌یک»، در سه ساختمان در پونک تجمیع شد و همین امر باعث کاهش هزینه‌های ایاب و ذهاب، آب و برق و سوخت و افزایش ارتباطات شد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: طرح دیگری در راستای «طرح تجمیع یک» در دست اجرا بوده که دارای 400‌هزار متر زیربنای جدید است. این 400‌هزار متر از محل فروش ساختمان‌های متعدد به دست آمده است. دانشگاه آزاد اسلامی - تهران مرکز، با 55‌هزار دانشجو بزرگترین دانشگاه خاورمیانه است، اما عظمت آن به دلیل این‌که در 30 ساختمان در سطح تهران پراکنده است، مشخص نیست. در طرح جدیدی که در دست اقدام است، همه ساختمان‌های تهران شمال، تهران جنوب، تهران مرکز، تهران دندانپزشکی، تهران پزشکی، دارویی، هرکدام در یک‌پردیس تخصصی تجمیع می‌شوند.
میرزاده با تأکید بر این‌که در «طرح تجمیع یک» بحث‌های معماری اسلامی و ایرانی در نظرگرفته شده است، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی غیر از ساختمان علوم تحقیقات، ساختمان مناسبی ندارد به همین دلیل در معماری ساختمان‌هایی که در طرح تجمیع یک ساخته می‌شوند، بحث‌های معماری اسلامی و ایرانی در نظر گرفته شده است و همین ویژگی برای دانشجو یک محیط جذاب می‌سازد و باعث نشاط علمی، فرهنگی، سیاسی دانشگاه می‌شود. او در ادامه به «طرح تجمیع 2» اشاره کرد و توضیح داد: در «طرح تجمیع 2» که به تازگی کلید خورده و بخشنامه آن ابلاغ شده است، دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان تشکیل شده‌اند و این باعث حذف پست‌های مدیریتی و معاونتی در صف و ستاد شده است. برآورد اولیه نشان می‌دهد با اجرای این طرح حداقل 80‌میلیارد تومان در هزینه‌های مدیریتی دانشگاه صرفه‌جویی می‌شود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این‌که در طرح تجمیع2، 15معاونت تبدیل به 9 معاونت شده است، اظهار کرد: در این طرح که از تیرماه اجرا می‌شود، «معاونت دانشجویی» با «معاونت فرهنگی» ادغام شد، «معاونت آزمون» حذف شد، «معاونت بین‌الملل» حذف و تبدیل به دفتر شد، «معاونت اقتصادی» با «معاونت برنامه‌ریزی» ادغام شد، «معاونت سما» به «سازمان سما» تبدیل شد و «معاونت اداری مالی» و «اجرایی» ادغام شدند. از طرف دیگر هر معاونت دارای ادارات کل، مدیریت و... بود که همه نیازمند امکانات بودند و با ادغام معاونت‌ها در همه این هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌شود.


تعداد بازدید :  323