شماره ۵۹۳ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۳۱ خرداد
صفحه را ببند
روي خط خبر

ساخت 35 واحد مسکونی بدون پروانه در منطقه یک
ایسنا| عضو هیأت‌رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: مالکان 35 واحد مسکونی در نواحی مختلف منطقه یک بدون اخذ پروانه اقدام به ساخت‌وساز کرده‌اند.
ابوالفضل قناعتی درباره تخلفات به وجود آمده در منطقه یک افزود: بنا بر قانون ساخت‌وساز در شهر تهران، هیچ پروژه و ساختمانی حق ندارد پیش از اخذ پروانه ساخت، شروع به فعالیت کند، این درحالی است که هم‌اکنون 35 پرونده با مالکیت‌های شخصی در نواحی مختلف منطقه یک مانند اقدسیه و کاشانک شناسایی شده است که بدون مجوز، اقدام به ساخت‌وساز کرده‌اند.
او با بیان این‌که تعدادی از واحدهای مسکونی مبالغی برای اخذ مجوز واریز کرده‌اند، اما پروانه کسب نکرده‌اند، گفت: در نامه‌هایی که فی مابین مالکان و مسئولان شهرسازی رد و بدل شده است، به مالکان تأکید شده که حق هیچ‌گونه فعالیت را ندارند و متاسفانه برخی از مالکان اقدام به گودبرداری و تخریب کرده‌اند و حتی برخی هم تا 50‌درصد ساختمان خود را ساخته‌اند و البته مواردی هم در مرحله نهایی ساخت هستند. به یقین این خلاف مقررات شهرسازی و قوانین شورای شهر و شهرداری است.
قناعتی با بیان این‌که دو هفته پیش به شهرداری در شورای شهر در این خصوص تذکر داده‌ایم، تصریح کرد: در این زمینه تذکر کتبی نیز به شهرداری منطقه ارایه کرده‌ایم ولی شهرداری هنوز پاسخی نداده است.
عضو هیأت‌رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این‌که در سامانه شهرسازی اطلاعات این ساختمان‌ها اخذ شده است و هیچ‌کدام مجوز و پروانه ساخت نداشته‌اند، گفت: با این وجود موضوع باید در شورایعالی معماری و شهرسازی مطرح شود و جای سوال دارد که چرا شهردار منطقه یک، مانع ساخت 35 واحد مسکونی بدون مجوز نشده است؟  براساس این گزارش، پیگیری ایسنا برای مصاحبه با مسئولان شهرداری منطقه یک درباره این موضوع تا این لحظه به نتیجه نرسیده و پیگیری‌ها ادامه دارد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور خبر داد: پرداخت «حداقل حقوق» به معلولان بیکار
ایسنا| براساس برنامه جامع حمایت از حقوق معلولان، دولت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی را مکلف کرده است تا پرداخت حداقل حقوق و دستمزد به معلولان فاقد شغل و ناتوان از انجام کار را به‌عنوان مستمری در بودجه سنواتی بهزیستی لحاظ کند.
انوشیروان محسنی‌بندپی، رئیس سازمان بهزیستی کشور با اعلام این مطلب گفت: ماه گذشته برنامه جامع حمایت از معلولان در هیأت وزیران مصوب شد و در بسیاری موارد حقوق همه‌جانبه معلولان مورد توجه قرار گرفت. بسترسازی مناسب برای اشتغال، حمایت‌های حقوقی و قضایی، حمایت‌های بیمه‌ای و توانبخشی و تشکیل شورایعالی هماهنگی معلولان ازجمله بندهای این برنامه است.
او افزود: امیدواریم با توجه به آمادگی سازمان بهزیستی و سایر دستگاه‌های ذیربط، برنامه جامع که مطالبه 13ساله معلولان بود، عملیاتی شود.
رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه با بیان این‌که پرداخت مستمری به معلولان فاقد شغل و ناتوان از انجام کار در این برنامه مصوب دیده شده است، گفت: سازمان مدیریت مکلف شده است که اعتبار لازم را که معادل حداقل حقوق و دستمزد برای هر فرد می‌شود را در بودجه سنواتی ببیند. بر این اساس حدود 10‌درصد معلولان مشمول این قانون می‌شوند.
محسنی بندپی همچنین درباره سازوکار بیمه‌ای حمایت از معلولان گفت: وزارت رفاه مکلف است نسبت به بیمه معلولان اقدام کند. این بیمه باید هم شامل بیمه پایه درمان و بیمه تکمیلی برای پوشش امور توانبخشی باشد.
او آمار معلولان کشور را به این شرح اعلام کرد: براساس آمار رسمی سازمان بهزیستی 430‌هزار معلول ساکن در روستاها و بیش از 700‌هزار معلول ساکن در شهرها داریم که نیازمند خدمات ویژه حمایتی، تخصصی، آموزشی و توانبخشی هستند و سازمان بهزیستی برای ارایه خدمات تخصصی به این قشر با توجه به روش‌های نوین توانبخشی مبتنی بر جامعه مشغول برنامه‌ریزی‌های جدید است.


تعداد بازدید :  285