شماره ۵۹۳ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۳۱ خرداد
صفحه را ببند
اخبار جهان

درخواست نمایندگان انصارالله برای ملاقات بان‌‌کی‌مون
هیأت انصارالله یمن در مذاکرات ژنو نامه‌ای را برای بان‌کی‌مون ارسال و در آن خواهان دیدار با وی در نزدیک‌ترین زمان ممکن شد. به گزارش ایسنا،، هیأت انصارالله یمن در این نامه عنوان کرده ‌است «انصارالله در مسیر ژنو با موانعی روبه‌رو شد که مانع از رسیدن این هیأت در موعد مناسب به ژنو شد. ما و مردم یمن حق داریم که بان‌کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل بخشی از وقت خود را حتی برای چند دقیقه به ما اختصاص بدهد همان‌طور که هیأت ریاض از این مسأله برخوردار شد». اعضای هیأت انصارالله یمن در این نامه از تلاش‌های دبیرکل سازمان ملل برای حل بحران یمن قدردانی و تأکید کردند: «ما به برگزاری نشستی با دبیرکل سازمان ملل در هر جایی از جهان امیدواریم و معتقدیم که دیدار با بان‌کی‌مون پیام مثبتی برای مردم یمن است که امید زیادی به این دیدار دارند». مذاکرات ژنو درباره یمن عصر روز جمعه بی‌نتیجه پایان یافت اما سازمان ملل تأکید دارد که همچنان به تلاش‌های خود برای آتش‌بس انسانی در ماه رمضان ادامه می‌دهد. بان‌کی‌مون در اولین روز از مذاکرات ژنو در پی تأخیر هیأت انصارالله در ژنو با هیأت اعزامی دولت مستعفی یمن دیدار کرده و بدون دیدار با هیأت انصارالله ژنو را به مقصد نیویورک ترک کرد.

هشدار اروپا به یونان: فرصت توافق با وام‌دهندگان بین‌المللی رو به پایان است
«آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان به یونان هشدار داد پیش از نشست اضطراری سران اتحادیه اروپا در روز دوشنبه، باید با وام دهندگان بین‌المللی به توافق برسد. مرکل افزود: «در صورتی که حزب «سیریزا» یونان تا پیش از روز دوشنبه برای ارایه پیشنهاد مورد قبول اتحادیه اروپا، صندوق بین‌المللی پول و بانک مرکزی اروپا به نتیجه نرسد؛ سران اتحادیه اروپا توانایی بررسی و تصدیق توافق را نخواهند داشت». صدراعظم آلمان خاطرنشان کرد: اگر مبنایی برای تصمیم‌گیری به دست نیاید و در نشست روز دوشنبه ارایه نشود، سران اروپا نمی‌توانند توافق را برای جلوگیری از ورشکستگی یونان و به عقب انداختن بدهی‌هایش تا آخر ماه ژوئن امضا کنند. دونالد توسک، رئیس‌ پارلمان اروپا نیز در اظهاراتی عنوان کرد: «ما به مرحله‌ای نزدیک می‌شویم که یونان را وادار به انتخاب کنیم. یا باید پیشنهادهای خوب ما را که سبب ادامه حمایت‌مان از این کشور می‌شود، بپذیرد یا این‌که نپذیرد و در مسیر خروج قرار گیرد. در پایان این یونان است که تصمیم خواهد گرفت و مسئولیت این تصمیم به عهده خود این کشور خواهد بود. هنوز فرصت هست اما نه بیش از چند روز. پس اجازه بدهید از آن عاقلانه استفاده کنیم».

 عقب‌نشینی آمریکا از مواضع خصمانه علیه کره‌شمالی
وزارت امور خارجه آمریکا در اظهارنظری غیرمنتظره اعلام کرد، مستنداتی که نشان‌دهنده مشارکت کره‌شمالی در برنامه‌های مختلف تروریستی از‌ سال 1987 تاکنون باشد، در اختیار ندارد. به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه آمریکا در تازه‌ترین گزارش خود پیرامون وضع تروریسم در جهان اعلام کرده است که کره‌شمالی از‌ سال 1987 و در ماجرای بمب‌گذاری در هواپیمای خطوط هوایی کره‌جنوبی، تا به امروز هیچ فعالیت تروریستی نداشته است. کره‌شمالی از‌ سال 1987 و زمانی که 115 نفر از سرنشینان یک فروند هواپیمای مسافربری خطوط هوایی کره‌جنوبی بر اثر بمب‌گذاری کشته شدند، از سوی آمریکا مقصر شناخته شد و در فهرست حامیان تروریسم قرار گرفت. درحالی‌که ناظران وقایع 2 کره در سئول رویکرد آمریکا در این رابطه را متناقض توصیف می‌کنند، وزارت خارجه آمریکا در گزارش خود تأکید کرده است که پیونگ یانگ به‌طور کامل در راستای همکاری با تلاش‌های ضد تروریستی واشنگتن همکاری کرده است. این گزارش همچنین از پیشرفت واقعی کره‌شمالی در حوزه مبارزه با پولشویی به‌عنوان یکی از منابع تأمین‌کننده احتیاجات مالی تروریست‌ها تقدیر کرده است.

ریابکوف: ایران و 1+۵ درحال حل جنبه‌های فنی و حقوقی توافق هسته‌ای هستند
مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای روسیه می‌گوید ایران و گروه ۱+5 در مذاکرات هسته‌ای درحال تلاش برای حل‌وفصل مسائل فنی و حقوقی توافق نهایی هستند. به گزارش فارس، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه و مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای این کشور می‌گوید: ایران و گروه 1+5 درحال حل‌وفصل جنبه‌های فنی و حقوقی توافق هسته‌ای نهایی هستند. به گزارش اسپوتنیک آقای ریابکوف روز جمعه بعد از نشست مدیران سیاسی ایران و گروه 1+5 در شهر وین گفت که گفت‌وگوهای دو طرف در روز جمعه به کاستن از اختلافات سیاسی و حل‌وفصل جزییات فنی و ابعاد حقوقی توافق هسته‌ای با ایران متمرکز بوده است. او گفت: «تلاش ما در سه جنبه پیش می‌رود: حل مسائل سیاسی، تحلیل و حل تبعات حقوقی توافق هسته‌ای احتمالی و حل مسائل فنی و کارشناسی.» معاون وزیر خارجه روسیه افزود: در موضوع رفع تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران تاکنون پیشرفتی صورت نگرفته است. او در جمع خبرنگاران گفت: «این یکی از موانع اصلی بین گروه 1+5 است. هنوز به فهمی دراین‌باره نرسیده‌ایم.»


تعداد بازدید :  239