شماره ۵۹۳ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۳۱ خرداد
صفحه را ببند
روی خط خبر

ششمین نشست مشترک دولت و مجلس برگزار می‌شود
ششمین نشست مشترک میان دولت و مجلس به دعوت رئیس‌جمهوری در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود.
به گزارش ایرنا، مجید انصاری با بیان این مطلب افزوده است: در این نشست‌ها مسائلی از سوی نمایندگان مطرح می‌شود و متقابلا رئیس‌جمهوری نیز مطالب ضروری پیرامون مسائل مختلف و تعامل بیشتر را بیان می‌کند.
انصاری در پاسخ به این پرسش که آیا در جلسه مشترک درباره طرح الزام دولت به حفظ حقوق هسته‌ای نیز صحبت خواهد شد یا خیر؟ گفت: موضوع خاصی در دستور کار نشست مشترک نداریم و عمدتا مسائل روز در جلسه مطرح می‌شود و از قبل، چیزی در دستورکار نیست.
معاون امور مجلس رئیس‌جمهوری همچنین به تشییع شهدای غواص در هفته گذشته اشاره کرد و از برخی توهین‌ها که در حاشیه مراسم انجام گرفت انتقاد کرد و گفت: عده‌ای می‌خواستند از این همایش ارزشی و ملی به‌طور فرصت‌طلبانه سوءاستفاده کنند، اظهارات توهین‌آمیز این عده علیه برخی خدمتگزاران نظام و بعضی دستنوشته‌ها نمونه این سوءاستفاده‌ها بود که امیدواریم این بداخلاقی‌های سیاسی حداقل در مراسم عمومی ملی مثل تشییع شهدا دیگر تکرار نشود.

استانداری مسئول پیگیری توهین به مقامات در مراسم تشییع شهدا شد
یک مقام آگاه در وزارت کشور گفت: پس از توهینی که به مقامات به‌ویژه روسای قوای مجریه و مقننه در مراسم تشییع پیکر شهدا در روز چهارشنبه گذشته از سوی عده‌ای صورت گرفت، پرونده این موضوع برای پیگیری به استانداری تهران ارجاع شد. این منبع آگاه در گفت‌وگو با جماران، درباره توهین به مسئولان نظام در مراسم تشیيع پیکر شهدا و این‌که موضوع از سوی وزارت کشور پیگیری خواهد شد یا خیر؟ اظهار کرد: اقدامات لازم در این خصوص پس از انجام بررسی و پیگیری‌های لازم از سوی مراجع ذیصلاح انجام خواهد شد.
وی درعین‌حال افزود: پرونده توهین به رئیس مجلس و رئیس‌جمهوری در مراسم تشییع پیکر شهدا درحال حاضر ارتباطی به وزارت کشور ندارد و برای انجام بررسی‌ها و اقدامات لازم به استانداری تهران واگذار شده است.

نظر معاون امور زنان رئیس‌جمهوری درباره حضور زنان در مسابقات والیبال
شهیندخت مولاوردی معاون امور زنان ریاست‌جمهوری در صفحه فیس‌بوک خود درباره پیروزی ایران بر آمریکا در مسابقه والیبال و حضور تعداد اندکی از بانوان در ورزشگاه نوشت: پیروزی غرورآفرین تیم‌ملی کشورمان در برابر تیم آمریکا در لیگ جهانی والیبال کاممان را شیرین کرد. بالاخره بعد از ماه‌ها اما و اگر برای حضور زنان در ورزشگاه این مسابقات به میزبانی ایران برگزار شد.
معاون رئیس‌جمهوری در ادامه پست فیس‌بوکی خود می‌افزاید: ضمن ادای احترام به رأی و نظر مراجع عظام، در این مدت تمام تلاشمان بر این بود و هست تا این موضوع به مسأله و هزینه‌ای برای کشور تبدیل نشود و با رعایت تمامی جوانب و ملاحظات شرعی و عرفی و قانونی ضمن احترام و توجه به دغدغه‌ها و دل‌نگرانی‌های بخشی از جامعه، به خواسته و مطالبه مشروع بخشی دیگر از جامعه هم پاسخ داده شود. بدیهی است این تلاش‌ها معطوف به حضور بی‌قید و شرط و به هر بهایی آن هم در همه رشته‌های ورزشی نیست، این درحالی است که تمام این قیل‌وقال‌ها نه برای تماشای ورزش فوتبال و شنا و بوکس و کشتی بلکه برای تماشای ورزش والیبال است که تا دو‌سال پیش منع خاصی نداشت و امری عادی تلقی می‌شده است. سوال این است آیا در این دو‌سال شرایط و اوضاع و احوال تماشای این بازی‌ها تغییر اساسی پیدا کرده که حکم آن نیز باید مشمول تغییر شود؟
مولاوردی در قسمت دیگری از این مطلب نوشته است: در چند هفته اخیر شدیدترین هجمه‌ها و حملات را از جانب کسانی که اکثریت واجدین شرایط دو‌سال پیش در چنین روزهایی بر روش‌ها و رویکردها و رویه‌های آنان خط بطلان کشیدند تحمل کردیم، کسانی که ۸‌سال در غار کهف خود خزیده بودند در این دو‌سال از هیچ کوششی برای پاشیدن بذر ناامیدی و دلسردی در میان مردم دریغ نورزیده‌اند. جماعت مقدس‌نما و مدعی دیانتی که با صدور اطلاعیه پشت اطلاعیه و خط‌ و نشان کشیدن‌های پی‌درپی از زلزله به پا کردن در روز مسابقه و برخورد خونین تا قبیح‌ترین و مشمئزکننده‌ترین اهانت‌ها و توهین‌ها که لایق خودشان بود، زنان و دختران پاکدامن و عفیف این سرزمین را خطاب قرار دادند. کسانی که نام یاران خدا را بر خود نهاده‌اند به‌رغم توصیه دیگران به حیا، برای نهی از یک منکر ده‌ها منکر دیگر مرتکب شدند، الفاظی که قلم از یادآوری و نوشتن آن شرمسار است و مصداق بارز چندین عنوان مجرمانه در قوانین جمهوری اسلامی ایران است.
اگر روزی زنان و دختران عزیزمان این جماعت را ببخشند بی‌تردید فراموششان نخواهند کرد و در حافظه تاریخی خود این روزها را به یاد
 خواهند سپرد.

 


تعداد بازدید :  258