شماره ۵۹۳ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۳۱ خرداد
صفحه را ببند
ستاد برگزاری مراسم تشییع شهدا از مردم عذرخواهی کرد
سردار باقرزاده : شخصاً از کسی برای حضور در جایگاه دعوت ننموده و یا مانع حضور فرد بخصوصی هم نشده‌ام

گروه سیاسی| حالا حتی حضورش در مراسم نیز صدای اعتراض‌ها را بلند می‌کند. محمود احمدی‌نژاد در روز تشییع پیکرهای مطهر شهدای غواص در جایگاه سخنرانان و مداحان قرار گرفت و برای مردم دست تکان داد. عکس‌های منتشر شده از مراسم، اسماعیل کوثری را در سمت راست احمدی‌نژاد نشان می‌دهد که سرش را پایین انداخته و ظاهراً اعتنایی به حضور رئیس‌جمهوری سابق در جایگاه ندارد. محسن رضایی که زمانی خود از سرسخت‌ترین منتقدان احمدی‌نژاد بود هم در این مراسم نقش سخنران را برعهده داشت. قرار گرفتن احمدی‌نژاد در جایگاه صدای اعتراض‌ها را از همه سو بلند کرد.
سعید حدادیان از متحدان پیشین احمدی‌نژاد که بعدها به یکی از سرسخت‌ترین منتقدانش تبدیل شد در شب دوم ماه مبارک رمضان در مهدیه امام حسن مجتبی(ع) گفت: «بنده هم موافق نیستم که یک نفر با زرنگ‌بازی و رندی برود آن بالا و بنشیند در جایی که جایش نبوده است».
حجت‌الاسلام زائری نیز در صفحه اینستاگرامش به این موضوع اعتراض کرد و نوشت: «اگر اندکی غیرت به این شهدا و جنازه‌هایشان داشتیم نباید اجازه می‌دادیم او بیاید بالای سن و با پررویی ذاتی و همیشگی‌اش این حضور با شکوه و معنوی را به سخره بگیرد و بی‌ادبانه حتى هنگام سخنرانی محسن رضایی متوهمانه برای مردم دست تکان بدهد».
بعد از اين اتفاق سايت ميدان ۷۲ (متعلق به غلامحسين الهام) در يادداشتي بيانيه‌وار سعي كرد تا اين موضوع را توضيح دهد. اين سايت مدعي شد كه احمدي‌نژاد با «دعوت» و «اصرار» سردار باقرزاده به جايگاه رفته است: «دکتر احمدی‌نژاد با دعوت و اصرار برگزارکنندگان مراسم (سردار باقرزاده) برای لحظاتی به جایگاه رفت و به منظور جلوگیری از همین سوءبرداشت‌ها، بعد از دقایقی جایگاه را ترک کرد».
سردار باقرزاده متولي برگزاري مراسم پاسداشت شهدا، اما در اطلاعیه‌ای با ابراز تاسف نسبت به برخي از افراد و جريانات سياسي كه با طرح مسائل حاشیه‌ای تلاش كردند از عظمت مراسم که پیام‌های روشنی در برابر زیاده‌خواهی‌های آمریکا داشت، بکاهند، نوشت: البته در این میان، برخی افراد که از دلسوزان نظام اسلامی و در جبهه خودی قرار دارند نیز با گلایه‌مندی از حضور لحظه‌ای برخی شخصیت‌ها در محل جایگاه مراسم شهدا، گمانه‌زنی‌هایی داشته و آن را حمل بر اغراض سیاسی برگزارکنندگان مراسم کردند؛ لذا جا دارد برای تنویر افکارعمومی توضیحاتی به شرح ذیل ارایه شود. سردار باقرزاده در ادامه اطلاعیه خود آورده است: اینجانب در مورد حضور و یا عدم حضور شخصیت‌های لشکری و کشوری حاضر در مراسم هیچ‌گونه نظری، چه نفیاً و چه اثباتاً نداشته‌ام. به عبارت دیگر، شخصاً از کسی برای حضور در جایگاه دعوت ننموده و یا مانع حضور فرد بخصوصی هم نشده‌ام. درعین‌حال ستاد برگزاری مراسم تشییع پیکرهای 270 شهید خط‌شکن و غواص نیز در اطلاعیه‌ای نسبت به آنچه «بروز پاره‌ای ناهماهنگی‌های تحمیلی و مشکلات فرساینده که با وجود تجربیات موفق چندین ساله و علیرغم تدابیر و برنامه‌ریزی‌های اولیه و به دلیل چند برابر بودن جمعیت نسبت به برآوردها و تخمین‌های اولیه، در جریان برگزاری مراسم باشکوه تشییع پیکرهای مطهر شهیدان رخ داد» از تک‌تک آحاد شرکت‌کنندگان اعم از زنان و مردان باغیرت و مسلمان در این رویداد عظیم عذرخواهی و به دلیل «تنگناهای ایجاد شده، طلب حلالیت و پوزش» کرده است.
مراسم تشییع پیکرهای مطهر شهدای تازه تفحص شده که با استقبال گسترده مردم تهران مواجه شد به دلیل پاره‌ای سوءاستفاده‌های سیاسی برخی از جریانات در روزهای اخیر مورد انتقادهای بسیاری قرار گرفته است.


تعداد بازدید :  491