شماره ۵۹۳ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۳۱ خرداد
صفحه را ببند
رمز گشایی پر حاشیه

|  علی پارسا  |

آیین بدرقه پیکرهای پاک 270 غواص شهید دوران دفاع مقدس هم با حاشیه همراه شد. مثل خیلی از رخدادهای دیگر در کشور که حاشیه‌ها می‌آیند و بر متن رویداد سایه می‌اندازند. در این آیین هم گروهی آمدند و فریاد زدند که این شهدا پس از سال‌ها با پیام برای مذاکره‌کنندگان هسته‌ای آمدند. اجازه بدهید مناقشه‌ای بر این ادعا وارد نکنیم و ما هم با این مدعیان همنوا شویم که پیام این 270 شهید ایستادگی در برابر ظلم و زورگویی است.
اما حالا که میدان رمزگشایی از اسرار و پیام نهفته در قرابت زمانی کشف این پیکرهای پاک با مذاکرات هسته‌ای داغ است آیا نمی‌شود پرسید که این شهدا فقط برای محمدجواد ظریف و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای پیام داشته و دارند؟!
آیا این شهدا و اساسا ارواح همه شهدا از بابت هیچ معضل و مسأله دیگری در کشور نگرانی ندارند؟!
یا این رمزگشایان از پیام شهدا فقط بخشی از پیام را آن هم به گونه‌ای که خود صلاح می‌دانند و می‌پسندند برای مردم باز می‌خوانند؟!
آیا شهدا هیچ پیامی درباره فسادهای گسترده مالی، اختلاس‌های کلان چند هزار میلیاردی چند سال گذشته نداشته و ندارند؟!
آیا مثلا شهدا پیامی درباره محل هزینه 700میلیارد دلار درآمد نفتی کشور در دولت گذشته ندارند؟
آیا شهدا نگران رواج دروغ و نابرابری در جامعه نیستند؟! آیا آنها فریادشان از بر باد رفتن درستی و تقوی به عرش نمی‌رسد؟! آیا شهدا پیامی درباره سوءمدیریت‌های هولناک و مسببان به سختی افتادن کشور ندارند؟!
آیا ارواح پاک شهدا نگران روزگار غم‌انگیز اخلاق و معرفت؛ نوع‌دوستی و انسانیت در این جامعه نیست؟!
ما که معتقدیم همه اینها پیام شهدا و آرمان آنها بوده، هست و خواهد بود. مسأله این‌جاست که برخی از ما حتی دست از سوءاستفاده از پیکر پاک شهدا هم برنمی‌داریم.


تعداد بازدید :  372