شماره ۵۹۳ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۳۱ خرداد
صفحه را ببند
عدد خبر

2.3666 میلیون تومان و 336‌هزار تومان دریافتی هر یارانه‌بگیر

با واریز پنجاه‌ودومین مرحله از یارانه نقدی در هفته گذشته هریارانه‌بگیر تاکنون 2‌میلیون و 366‌هزار تومان یارانه دریافت کرده است. براساس گفته‌های برخی از مسئولان ارزش یارانه 45‌هزار و 500 تومانی برای هر یارانه‌بگیر هم‌اکنون حدود 10‌هزار تومان است ولی مجموع همین ارقام ظاهرا کم‌ارزش توانسته در 4‌سال گذشته بار مالی زیادی را بر دولت تحمیل کند.

5 درصد تجارت کشور الکترونیکی است

محمدصادق مفتح معاون سابق وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که حجم سرمایه‌گذاری‌ها در بخش صنایع الکترونیک بسیار محدود است، گفت: متاسفانه نظام آماری دقیقی در زمینه تجارت الکترونیک داخلی در کشور وجود ندارد اما برآوردها حاکی از آن است که حدود 5‌درصد از تجارت کشور، به صورت الکترونیک انجام می‌شود.

۶۹۰‌ هزار دلار واردات طلا از هند

ایران از ابتدای ‌سال‌جاری میلادی تاکنون ۶۹۰‌هزار دلار طلا از هند وارد کرده که این رقم نسبت به مدت مشابه‌ سال قبل افت ۲۵‌درصدی داشته است. آمارهای گمرکی هند نشان می‌دهد این کشور از ابتدای‌ سال‌جاری میلادی تاکنون حدود 18.5 کیلوگرم طلا به ایران صادر کرده است. ایران میان واردکنندگان طلا از هند طی و ‌سال های گذشته در جایگاه سی‌و‌پنجم قرار داشته است.

۱۳۰۶ کیلومتر آزادراه درحال ساخت

درحال حاضر یک‌هزار و ۳۰۶ کیلومتر آزادراه در کشور در دست ساخت و یک‌هزار و ۶۶۷ کیلومتر هم در مرحله مطالعاتی قرار دارد، همچنین بنابر آمارها یک‌هزار و ۳۵۹ کیلومتر آزادراه آماده سرمایه‌گذاری در کشور است و ۵‌هزار و ۲۱۱ کیلومتر آزادراه پیشنهادی برای توسعه و تکمیل شبکه آزادراهی کشور وجود دارد که تمامی اینها در انتظار سرمایه‌گذار و حضور بخش خصوصی در پروژه‌ها است.

 


تعداد بازدید :  266