شماره ۵۹۳ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۳۱ خرداد
صفحه را ببند
جزییات حادثه برخورد کامیون با پل عابرپیاده در اهواز

پل عابرپیاده واقع در جاده ساحلی اهواز در منطقه کیانپارس بر اثر برخورد کامیون فرو ریخت.
ساعت  23:05 شامگاه جمعه، یک کامیون با وجود بالا بودن جک خود با سرعت به پل عابرپیاده واقع در منطقه کیانپارس اهواز در جاده ساحلی برخورد کرد که بر اثر شدت برخورد، پل در جا فرو ریخت.
این حادثه باعث مرگ راننده کامیون و مصدوم شدن یک نفر دیگر شد. این درحالی است که بر اثر فرو ریختن این پل، ترافیک سنگینی در این جاده پر رفت و آمد ایجاد شد که خودروها درنهایت مجبور به تغییر مسیر خود شدند. رئیس روابط‌عمومی فوریت‌های پزشکی خوزستان گفت: ساعت  23:05 جمعه شب یک دستگاه تریلر با پل عابرپیاده روبه‌روی کتابخانه مرکزی خوزستان (جاده ساحلی اهواز) برخورد کرد.
مدتی قبل نیز حادثه‌ای مشابه در منطقه کانتکس مسیر کوت عبدالله در اهواز باعث فرو ریختن یک پل عابرپیاده در اهواز شده بود که در آن حادثه نیز راننده بر اثر بی‌احتیاطی و بالا ماندن جک خود، باعث فرو ریختن پل عابرپیاده شد.
شهردار منطقه 2 اهواز جزییات و علت اصلی حادثه شب گذشته برخورد کامیون با پل عابرپیاده در جاده ساحلی غربی کارون را تشریح کرد.
مسعودمحمد شفیع‌پور اظهارکرد: یک کامیون بنز 10 چرخ که از شمال به جنوب در ساحل غربی کارون در محدوده کیانپارس، با سرعت در حرکت بود، با برخورد با پل عابرپیاده حوالی کتابخانه مرکزی، حادثه آفرید. در حین حرکت جک کامیون باز شده و راننده بدون این‌که متوجه موضوع شود به حرکت خود ادامه داد که در این حین جک کامیون با همان سرعت به پل برخورد کرد و سبب شد عرشه پل روی طاق کامیون فرود آید. متاسفانه بر اثر این حادثه، راننده کامیون جان خود را از دست داد.
شهردار منطقه 2 اهواز گفت: نکته‌ای که لازم است به آن توجه شود این است که در ساخت و نصب پل عابرپیاده تمامی نکات ایمنی ازجمله ارتفاع استاندارد رعایت شده است؛ ارتفاع پل عابرپیاده 4.5 متر است که این موضوع در نصب همه پل‌های عابرپیاده در اهواز رعایت شده است و در این حادثه نیز به دلیل باز شدن جک کامیون، ارتفاع بیش از حدمجاز شده و موجب از جاکندن عرشه پل و سقوط آن بر کامیون شد. با توجه به این‌که سیم‌ها و کابل‌های برق نیز در همین ارتفاع از سطح زمین قرار دارند، اگر با پل برخورد نمی‌کرد قطعا با سیم‌های برق شهری برخورد و موجب می‌شد جان شهروندانی که در پارک بودند، به خطر افتد.
سازه پل نیز به صورت پیچ و مهره است و تکیه‌گاه عرشه آن به‌صورت غلتکی و به وسیله جوش به ستون‌ها متصل شده است و چون محل اتصال ستون و عرشه به لحاظ شرایط آب و هوایی موجب انقباض در سازه می‌شود، لذا در مقطع این اتصال کلیه نکات ایمنی و استانداردهای لازم در نظر گرفته شده بود. هم‌اکنون عرشه پل در محل خود نصب شده و تا هفته آینده نیز تعمیرات جزیی آن خاتمه می‌یابد.

 


تعداد بازدید :  208