شماره ۵۹۳ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۳۱ خرداد
صفحه را ببند
898 زن و مرد در ‌سال 93 در آب‌های کشور غرق شدند
آمار تکان دهنده غرق شدگی در اعماق رودخانه

شهروند| باورش سخت است. رودخانه‌ها بیشتر از دریا زنان و مردان را بلعیدند. در سالی که گذشت 898 زن و مرد در اثر غرق‌شدگی جان خود را از دست داده‌اند، آماری که تقسیم آن بر تعداد روزهای سال، به‌طور متوسط از مرگ روزانه حدود 2 نفر خبر می‌دهد. این درحالی است که براساس آمار سازمان پزشکی قانونی بیشترین حجم تلفات سالانه ناشی از غرق‌شدگی به رودخانه‌ها مربوط می‌شود به نحوی که در ‌سال گذشته 26.6‌درصد از کل موارد غرق‌شدگی در رودخانه‌ها رخ داده است.
هرچند عموم مردم تصور می‌کنند که بیشترین تلفات غرق‌شدگی مربوط به دریاها است و شناگران بیشتر در دریا جان خود را از دست می‌دهند، آمارهای سازمان پزشکی قانونی کشور بیانگر حجم بالای تلفات غرق‌شدگی در رودخانه‌ها است.
به بیان دیگر در هر‌ سال آمار تلفات رودخانه‌ها در صدر تعداد فوت‌شدگان بر اثر غرق‌شدگی قرار می‌گیرد. در ‌سال گذشته 239 تن شامل
 199 مرد و 40 زن بر اثر غرق‌شدگی در رودخانه‌ها جان باختند این درحالی است که کل تلفات غرق‌شدگی در ‌سال گذشته 898 تن گزارش شده است. محدوده خارج از طرح‌های سالم‌سازی رتبه دوم غرق شدن در کشور را به خود اختصاص داده‌اند. براساس آمار پس از رودخانه‌ها، محدوده‌های خارج از طرح دریا با 194 فوتی شامل 175 مرد و 19 زن بیشترین تلفات ناشی از غرق شدگی را در ‌سال گذشته داشتند. آمار تلفات ناشی از غرق‌شدگی در محدوده ایمن‌سازی شده دریا تنها 7 نفر بود.
براساس گزارش پزشکی قانونی آمار تلفات
 غرق شدگی طی‌ سال گذشته در دریاچه‌های مصنوعی و سد 79 تن، دریاچه طبیعی 27، استخر 125، کانال 83، چاه 29 و سایر مکان‌ها 115 تن بوده است. پزشکی قانونی در رابطه با این خبر گفت: «از آن‌جا که در فصل تابستان تمایل افراد برای حضور در حاشیه رودخانه‌ها و شنا کردن افزایش می‌یابد به هموطنان توصیه می‌کنیم برای پیشگیری از موارد غرق‌شدگی و بروز حوادث ناگوار حتما نکات ایمنی را موردتوجه قرار دهند.»


تعداد بازدید :  103